اخبار   
 

 راه‌اندازی ایستگاه لرزه‌نگاری باند پهن شیروان

ایستگاه لرزه‌نگاری باند پهن شیروان در استان خراسان شمالی، از سوی مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسه‌ی ژئوفیزیک دانشگاه تهران راه‌اندازی شد. به گزارش ایسنا، مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسه‌ی ژئوفیزیک دانشگاه تهران، در راستای لزوم توسعه‌ی ایستگاه‌های لرزه‌نگاری برای پوشش مناسب‌تر مناطق لرزه‌خیز کشور، با پشتیبانی استانداری و مدیریت بحران استان خراسان شمالی، شهریور ۱۳۹۹ ایستگاه لرزه‌نگاری دائمی باند پهن در این استان راه‌اندازی کرد ...

راه‌اندازی ایستگاه لرزه‌نگاری باند پهن شیروان

ایستگاه لرزه‌نگاری باند پهن شیروان در استان خراسان شمالی، از سوی مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسه‌ی ژئوفیزیک دانشگاه تهران راه‌اندازی شد. به گزارش ایسنا، مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسه‌ی ژئوفیزیک دانشگاه تهران، در راستای لزوم توسعه‌ی ایستگاه‌های لرزه‌نگاری برای پوشش مناسب‌تر مناطق لرزه‌خیز کشور، با پشتیبانی استانداری و مدیریت بحران استان خراسان شمالی، شهریور ۱۳۹۹ ایستگاه لرزه‌نگاری دائمی باند پهن در این استان راه‌اندازی کرد.

این ایستگاه در شرق شهرستان لوجلی و در شمال شهرستان شیروان واقع شده است و پوشش گسل‌های باغان گرماب در شمال و گسل قوچان در شرق، اهمیت این ایستگاه را دوچندان کرده است. بنا بر اعلام دانشگاه تهران، داده‌های این ایستگاه به‌صورت آنلاین (برخط) به مرکز لرزه‌نگاری کشوری ارسال می‌شود و همراه با داده‌های دیگر ایستگاه‌های لرزه‌نگاری جهت پایش مناسب‌تر فعالیت‌های زمین، امور تحقیقاتی و گزارش رخدادهای زمین‌لرزه محلّی در آن ناحیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  13:33   سه شنبه 25 شهریور 1399  
 نظرات