اخبار   
 

 راه‌اندازی ایستگاه لرزه‌نگاری باند پهن در کردستان

ایستگاه لرزه‌نگاری باند پهن سنندج در استان کردستان، از سوی مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسه‌ی ژئوفیزیک دانشگاه تهران، راه‌اندازی شد. برای پوشش مناسب‌تر و کامل‌تر فعالیت‌های لرزه‌ایِ زمین در غرب کشور، ایستگاه لرزه‌نگاری دائمی باند پهن جدید در استان کردستان، شهر سنندج، توسط مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به بنیاد ژئوفیزیک دانشگاه تهران راه‌اندازی شد ...

راه‌اندازی ایستگاه لرزه‌نگاری باند پهن در کردستان

ایستگاه لرزه‌نگاری باند پهن سنندج در استان کردستان، از سوی مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسه‌ی ژئوفیزیک دانشگاه تهران، راه‌اندازی شد. برای پوشش مناسب‌تر و کامل‌تر فعالیت‌های لرزه‌ایِ زمین در غرب کشور، ایستگاه لرزه‌نگاری دائمی باند پهن جدید در استان کردستان، شهر سنندج، توسط مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به بنیاد ژئوفیزیک دانشگاه تهران راه‌اندازی شد.

این ایستگاه در ارتفاعات شمالی شهر سنندج منطقه خلیچان و در ارتفاع دو هزار و ۳۸۰ متر از سطح دریا واقع شده است. داده‌های ایستگاه لرزه‌نگاری سنندج به‌صورت آنلاین به مرکز لرزه‌نگاری کشوری ارسال می‌شود و همراه با داده‌های دیگر ایستگاه‌های لرزه‌نگاری جهت پایش مناسب‌تر فعالیت‌های زمین در آن ناحیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر اساس اعلام دانشگاه تهران، ایستگاه لرزه‌نگاری سنندج با حمایت‌های استانداری کردستان و مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده برای نصب و راه‌اندازی ایستگاه‌های لرزه‌نگاری در سطح استان و به‌منظور پوشش مناسب‌تر استان کردستان نصب و راه‌اندازی شده است.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  11:34   یکشنبه 25 خرداد 1399  
 نظرات