اخبار   
 

 فروریختن پل آزادراهی در ایتالیا «ده‌ها کشته» برجا گذاشت (+عکس‌های خبرگزاری «رویترز»)

ریزش بخشی از یک پل معلق روی آزادراهی در شهر جنووا در شمال ایتالیا ده‌ها کشته برجا گذاشته است. رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که این واقعه در ساعت ۱۱:۳۰ نیمروز به وقت محلی و همزمان با بارش شدید باران رخ داده است. به گفته‌ی شاهدان عینی و تصویرهای منتشرشده، هنگامی که خودروها روی پل در حال حرکت بوده‌اند، بخشی از پل حدود ۲۰۰ متر فروریخته است و ده‌ها خودرو بر روی خطوط راه‌آهن پایین‌دست سقوط کرده‌اند ...

فروریختن پل آزادراهی در ایتالیا «ده‌ها کشته» برجا گذاشت

ریزش بخشی از یک پل معلق روی آزادراهی در شهر جنووا در شمال ایتالیا ده‌ها کشته برجا گذاشته است. رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که این واقعه در ساعت ۱۱:۳۰ نیمروز به وقت محلی و همزمان با بارش شدید باران رخ داده است. به گفته‌ی شاهدان عینی و تصویرهای منتشرشده، هنگامی که خودروها روی پل در حال حرکت بوده‌اند، بخشی از پل حدود ۲۰۰ متر فروریخته است و ده‌ها خودرو بر روی خطوط راه‌آهن پایین‌دست سقوط کرده‌اند.

یک شاهد عینی به تلویزیون اسکای ایتالیا گفته است ۸ یا ۹ ماشین را دیده است که به پایین سقوط کرده‌اند. ویدئوها آوارهای ریخته شده و خودروهای متلاشی را روی زمین نشان می‌دهند.

منابع اورژانس ایتالیا خبر از ده‌ها کشته داده‌اند. یک وبسایت محلی از جان باختن دستکم ۲۰ نفر خبر داده است.

پل بزرگ «موراندی» که بیش از یک کیلومتر طول و ۹۰ متر ارتفاع دارد روی آزادراه A10 بسته شده است. این پل در دهه شصت میلادی ساخته شد و در سال ۲۰۱۶ نیز تعمیراتی روی آن انجام گرفت.

دانیلو تونینلی، وزیر حمل و نقل ایتالیا، گفته است به نظر می‌رسد این حادثه یک «تراژدی عظیم» باشد. یک اتاق بحران در ایتالیا برای پیگری حادثه مستقر شده و پلیس‌ها و امدادرسانان در محل حضور یافته‌اند. هنوز اطلاعات بیشتری از حادثه‌دیدگان احتمالی مخابره نشده است.

با کلیک بر روی تصویر، وبگاه مأخذ عکس‌ها در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر، وبگاه مأخذ عکس‌ها در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : وبگاه یورونیوز فارسی
  17:22   سه شنبه 23 مرداد 1397  
 نظرات    
 
محمدرضا محمدی آرزوجی 11:54 چهارشنبه 24 مرداد 1397
0
 محمدرضا محمدی آرزوجی
باسلام
همانطور که در متن بالا نیز گزارش شده ،ساخت این پل مربوط به حدود 60سال پیش بوده وتاکنون چند مرتبه تعمبرات نیز برروی آن صورت گرفته است.
آنچه ازین حادثه قابل برداشت می باشد پایش اینگونه مستحدثات می باشد که برای کشوری مانند ایران ما نیز بسیار کلیدی وضمناًاجتناب ناپذیر است که ضرورت ایجاب مینماید تا مبحث 22مقررات ملی ساختمان برتمامی پروژه های ساختمانی وکلیه سازه ها بویژه سازه های بااهمیت زیاد پیاده سازی شده وهمگان به اهمیت آن واقف باشند،زیرا آنچه از منظر مهندسی براین حادثه گواه است ،این موضوع می باشد که این اتفاق مولود یک تخریب مستمر وطولانی مدت بوده که با کنترلهای مداوم امکان جلوگیری از شدت وتلفات آن میسر می بود.باتشکر ازتوجه اساتید