اخبار   
 

 آجری از خاک ماه

دانشمندان سازمان فضایی اروپا، آجری از خاکِ ماه ساخته‌اند. به گزارش «دیلی‌میل»، پژوهشگران سازمان فضایی اروپا خاک ماه را با بهره‌گیری از خاکسترهای آتشفشانی شبیه‌سازی و آن را با به‌کارگیریِ گونه‌ای نمک، درون یک کوره‌ای خورشیدی به آجر تبدیل کردند. این کوره، نور خورشید را به پرتوهای متمرکز داغی تبدیل می‌کند، که می‌توانند خاکِ شبیه‌سازی‌شده را بگدازد و در نتیجه به آن شکلِ دلخواه را بدهد ...

آجری از خاک ماه

دانشمندان سازمان فضایی اروپا، آجری از خاکِ ماه ساخته‌اند. به گزارش «دیلی‌میل»، پژوهشگران سازمان فضایی اروپا خاک ماه را با بهره‌گیری از خاکسترهای آتشفشانی شبیه‌سازی و آن را با به‌کارگیریِ گونه‌ای نمک، درون یک کوره‌ای خورشیدی به آجر تبدیل کردند. این کوره، نور خورشید را به پرتوهای متمرکز داغی تبدیل می‌کند، که می‌توانند خاکِ شبیه‌سازی‌شده را بگدازد و در نتیجه به آن شکلِ دلخواه را بدهد.

این کوره، نور خورشید را به درون یک پرتو دارای دمای بالا متمرکز می کند که قادر است غبار شبیه­‌سازی شده ماه را به شکل ماده جامدی در آورد که در ساخت آجر به کار می رود.

دانشمندان مدعی­‌اند با استفاده از این روش و همچنین چاپ سه‌بعدی، می­‌توان در ۵ ساعت آجری بسازند که قابل استفاده در ساخت و ساز باشد.

درهمین راستا به نظر می­‌رسد روش جدید برای ساخت و ساز بر روی ماه عملی باشد.

■تماشا یا دریافتِ ویدئو

  منبع : خبرگزاری مهر
  19:20   شنبه 16 اردیبهشت 1396  
 نظرات