اخبار   
 

 «ایرادهای کلانِ آیین‌نامه‌ی کنترل ساختمان رفع شد»

مدیر کل مقررات ملی و کنترل ساختمانِ وزارت راه و شهرسازی با اشاره به این که با نظرخواهی‌های انجام‌گرفته، ایرادهای کلانِ آیین‌نامه‌ی کنترل ساختمان مرتفع و بر قوانین جاری کشور تطبیق داده شده است، دلایل مخالفت برخی از بدنه‌ی جامعه‌ی مهندسی را نیز تشریح کرد ...

«ایرادهای کلانِ آیین‌نامه‌ی کنترل ساختمان رفع شد»
■ «برخی از مخالفانِ آیین‌‌نامه‌ی جدید، دلسوز و برخی منفعت‌طلب‌اند»


مدیر کل مقررات ملی و کنترل ساختمانِ وزارت راه و شهرسازی با اشاره به این که با نظرخواهی‌های انجام‌گرفته، ایرادهای کلانِ آیین‌نامه‌ی کنترل ساختمان مرتفع و بر قوانین جاری کشور تطبیق داده شده است، دلایل مخالفت برخی از بدنه‌ی جامعه‌ی مهندسی را نیز تشریح کرد.

حامد مانی‌فر ضمن بیان مطلب فوق درگفت‌وگو با خبرنگار«صما» برخی از مخالفت‌ها ناشی از دلسوزی و نیز در برخی از موارد ناشی از انگیزه‌های منفعت‌طلبانه است، اما به طورکل با توجه به اینکه برخی از مسئولیت‌ها ازرهگذرآیین نامه کنترل ساختمان شفاف می‌شود، بنابراین طبیعی است که برخی بخواهند با این آیین‌نامه مخالفت کنند.

مانی‌فر در پاسخ به این سوال مبنی براینکه چرا روند تدوین آیین نامه کنترل ساختمان حدود سه سال زمانبر شده است ودلیل وجود دست اندازهای مختلف برای تصویب آن چیست گفت: دکترشیبانی به عنوان مدیرتشکل‌های حرفه ای مسئولیت مستقیم تهیه این آیین نامه را عهده دار هستند و در حال انجام پیگیری های لازم هستند، ضمن اینکه من درگذشته در فرآیند تهیه این آیین نامه حضور نداشته ام و دلیل طولانی شدن آن را نمی‌دانم.

وی درباره دلیل مخالفت‌های برخی از بدنه جامعه مهندسی با این آیین نامه نیز گفت: اصولا هر فرآیندی که در بردارنده تحول باشد با یکسری مقاومت ها رو به رو خواهد بود واین امر کاملا طبیعی است.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.

مدیر کل مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی هدف آیین نامه کنترل ساختمان را ایجاد تحول درصنعت ساختمان قلمداد کرد و گفت: باتوجه به اینکه از رهگذر این آیین نامه برخی از مسئولیت ها شفاف می شوند بنابراین در اثر این شفاف سازی ممکن است برخی ازمسئولیت ها بیشتر نمایان شود و در نتیجه طبیعی است که برخی بخواهند با این آیین نامه مخالفت کنند.

مانی فر در عین حال با بیان اینکه دغدغه‌مندی و نگرانی های ناشی از وضعیت اشتغال ممکن است سبب شود برخی در برابر این آیین نامه مخالفت کنند همچنین بعضی از مخالفت ها را ناشی از دلسوزی و برخی را نیز ناشی از انگیزه های منفعت طلبانه ارزیابی کرد و گفت: اما با همه این مخالفت ها بنده بر این باورم که اساسا باید این مسیر طی شود و درحال حاضر این آیین نامه در دستورکاردولت قرارد دارد و هر موقع تصمیم بگیرد آن را بررسی می کند.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار صما مبنی بر اینکه آیا اساسا بر این باورید که این آیین نامه فاقد هرگونه اشکال کلان است نیز تاکید کرد: مساله اصلی این است که بتوانیم ایرادها را به دودسته کلان وجزیی طبقه بندی کنیم و خوشبختانه با تلاش هایی که صورت گرفت ایرادهای کلان آیین نامه برطرف و برقوانین جاری کشور منطبق شد و ایرادهای جزیی نیز در فرآیند کار اصلاح خواهد شد.

  منبع : وبگاه صما
  16:32   دوشنبه 27 شهریور 1396  
 نظرات