اخبار   
 

 تولید آسفالتِ رسانای سیگنال‌های الکترونیکی و پایدار در برابر یخ‌زدگی

پژوهشگرانِ دانشگاه سمنان توانسته‌اند گونه‌ای آسفالتِ رسانای سیگنال‌های الکترونیکی و مقاوم در برابر یخ‌زدگی بسازند. به گزارش ایسنا، داود معروفی با گفتن این که این آسفالت در گستره‌ی راه‌سازی بسیار کاربردی است، افزود: این اختراع با تلاش دکتر غلامعلی شفابخش، مهندس مهدی فیروزنیا، دکتر محمد میرعبدالعظیمی، مهندس پویان فخاریان و پارک علم و فن‌آوریِ دانشگاه سمنان در اداره‌ی کل ثبت اختراعات کشور به شماره‌ی ۹۶۹۲۸ به ثبت رسیده است ...

تولید آسفالتِ رسانای سیگنال‌های الکترونیکی و پایدار در برابر یخ‌زدگی

پژوهشگرانِ دانشگاه سمنان توانسته‌اند گونه‌ای آسفالتِ رسانای سیگنال‌های الکترونیکی و مقاوم در برابر یخ‌زدگی بسازند. به گزارش ایسنا، داود معروفی با گفتن این که این آسفالت در گستره‌ی راه‌سازی بسیار کاربردی است، افزود: این اختراع با تلاش دکتر غلامعلی شفابخش، عضو هیأت علمی دانشکده‌ی مهندسی عمران دانشگاه سمنان، مهدی فیروزنیا، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران، دکتر محمد میرعبدالعظیمی، دکتر در مهندسی عمران، پویان فخاریان، دانشجوی دکتری مهندسی عمران و پارک علم و فن‌آوریِ دانشگاه سمنان در اداره‌ی کل ثبت اختراعات کشور به شماره‌ی ۹۶۹۲۸ به ثبت رسیده است.

دکتر شفابخش عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه سمنان با اشاره به شرایط سخت ساخت جاده‏ در مناطق سردسیر به دلیل پایین بودن مقاومت آسفالت در برابر رطوبت و یخ زدگی و ایجاد مشکلات در مراحل روسازی، گفت: ارتقای عملکرد حرارتی و مقاومت در برابر یخ زدگی مخلوط آسفالتی گرم در جاده‌ها به عنوان روکش از جمله مزایای این اختراع است.

وی استفاده از آسفالت به عنوان ماده‌ای رسانا جهت انتقال امواج الکتریسته برای نصب علائم هشداردهنده در کف جاده‌ها را از دیگر مزایای این آسفالت عنوان کرد. شفابخش خاطر نشان کرد: این محصول در مناطق سردسیر و روسازی برای آسفالت‌های قدیمی کاربرد دارد.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  11:00   چهارشنبه 8 اسفند 1397  
 نظرات