اخبار   
 

 بازسازی سالانه ۸ تا ۱۰ پل در سطح شهر تهران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به بازسازی سالانه ۸ تا ۱۰ پل در سطح شهر تهران، گفت: ایمنی پل‌هایی که مردم از روی آن‌ها رد می‌شوند، پیوسته کنترل می‌شود و پل ناایمن نداریم. او با بیان این که طراحی و ساخت یک پل بر پایه‌ی آیین‌نامه‌های روز جهان در بازه‌ی ساختِ آن پل انجام می‌پذیرد، افزود: اما ممکن است برخی از آیین‌نامه‌ها در طی زمان تغییراتی پیدا کنند و لازم باشد بر اساس آیین‌نامه‌های جدید، استاندارد پل‌ها بالاتر برود ...

بازسازی سالانه ۸ تا ۱۰ پل در سطح شهر تهران
«پل‌های تهران ایمن هستند»


معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به بازسازی سالانه ۸ تا ۱۰ پل در سطح شهر تهران، گفت: ایمنی پل‌هایی که مردم از روی آن‌ها رد می‌شوند، پیوسته کنترل می‌شود و پل ناایمن نداریم. «صفا صبوری دیلمی» معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جمع‌آوری پل‌هایی که در دهه ۵۰ تاسیس شد، از جمله پل حافظ و کریمخان گفت: در معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران ایمنی پل‌ها توسط گروهی کنترل می‌شود. معاونت فنی و عمرانی مجری دستورات ترافیکی است و ایده جمع آوری پل حافظ مطرح و با آن موافقت شد، اما در نهایت در شورای ترافیک شهرداری تهران به تصویب نرسید. این پل از نظر ایمنی مشکلی ندارد و شورای ترافیک جمع‌آوری آن را به تصویب نرساند.

صبوری ادامه داد: همه پل‌های سواره‌رو شهر تهران توسط سازمان مشاوره فنی مهندسی و سازمان مهندسی عمران کنترل می‌شوند و هرکدام که مشکل ایمنی داشته باشند به طور دوره‌ای تعمیر و نگهداری می‌شوند. او با بیان اینکه طراحی و ساخت یک پل براساس آیین‌نامه‌های روز دنیا در بازه ساخت آن پل است، ادامه داد: اما ممکن است برخی از آیین نامه‌ها در طی زمان تغییراتی پیدا کنند و لازم باشد، براساس آیین نامه‌های جدید استاندارد پل‌ها بالاتر برود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: هر سال بر روی ۸ تا ۱۰ پل در سطح شهر تهران اقدامات درازمدت انجام می‌شود و اگر اشکال کوچکی وجود داشته باشد، نسبت به رفع فوری آن اقدام می‌شود، بنابراین ایمنی پل‌هایی که مردم از روی آن‌ها رد می‌شوند، دائما کنترل می‌شود و پل ناایمن نداریم. او در واکنش به اینکه اما اینها پل‌های موقتی بودند که در دهه ۵۰ تاسیس و قرار بود، نسبت به جمع آوری آن‌ها اقدام شود، گفت: اینها پل‌های موقت بوده‌اند، اما تاریخچه آن‌ها را نداریم که آیا واقعا موقت بوده‌اند یا نه. اما با این حال این پل‌ها بیش از ۴۵ سال است که کار می‌کنند و اینگونه نیست که پلی که اکنون کار می‌کند، همان پل قبلی است، چرا که دائما بر روی آن‌ها اقدامات مهندسی و ایمنی‌سازی انجام می‌شود، در نتیجه پل‌ها از نظر ایمنی مشکل تردد ندارند.

صبوری دیلمی افزود: ممکن است در برخی از موارد آیین نامه‌ها برای ایمنی پل‌ها جوابگو نباشد که اگر چنین چیزی وجود داشته باشد مانند پل کریمخان، اقدامات عمرانی برر روی آن انجام و تبدیل به یک پل دائمی می‌شود. در مورد پل گیشا چون از اقدامات عمرانی جواب نمی‌گرفتیم، آن را جمع آوری کردیم و به جای آن زیرگذر زدیم. او با تاکید بر اینکه وضعیت ایمنی پل‌ها دائما کنترل می‌شود، گفت: اگر مشکلی از نظر ایمنی وجود داشته باشد، اجازه تردد مردم از روی پل را نمی‌دهیم. در مجموع پل‌ها می‌توانند براساس آیین‌نامه‌های روز دنیا بازنگری شوند و معمولا از پل‌های سواره‌رو در تهران سالی ۸ تا ۱۰ مورد از آن‌ها را بازسازی می‌کنیم.

صبوری دیلمی درباره سرانجام احداث ۵۰۰ کیلومتر مسیر پیاده‌رو در تهران گفت: تا این لحظه نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر از برنامه ایجاد ۵۰۰ کیلومتر پیاده رو انجام شده و بیش از ۱۸۰ کیلومتر آن به پایان رسیده است. مسائل کرونا و مشکلات نقدینگی و مالی باعث شد تا شاید به ۱۰۰ درصد هدف نرسیم، اما فعلا از ۶۰ درصد هدفگذاری عبور کرده‌ایم. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره بودجه ۱۴۰۰ این معاونت گفت: پیشنهادات خود را درباره پروژه‌های جدید بزرگ و کوچک مقیاس ارائه کردیم و امیدواریم امسال بودجه خوبی داشته باشیم.


با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری ایلنا
  14:52   یکشنبه 19 بهمن 1399  
 نظرات