اخبار   
 

 تشریح وظایف شش کارگروه تخصصی سومین کنفرانس بناهای بلند

مدیرکل دفتر توسعه‌ی مهندسی ساختمان با اشاره به این که ۲۰۵ مقاله به سومین کنفرانس بناهای بلند، که از ۲۸ تا ۳۰ دی‌ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار می‌شود ارسال شده، وظایف ۶ کارگروهِ معماری، شهرسازی و مفاهیم پایداری، تکنولوژی ساختمان، قوانین و مقررات، علوم اقتصادی و علوم اجتماعی این دوره را تشریح کرد ...

تشریح وظایف شش کارگروه تخصصی سومین کنفرانس بناهای بلند
■ دریافت ۲۰۵ مقاله‌ی تخصصی در حوزه‌های شش‌گانه


مدیرکل دفتر توسعه‌ی مهندسی ساختمان با اشاره به این که ۲۰۵ مقاله به سومین کنفرانس بناهای بلند، که از ۲۸ تا ۳۰ دی‌ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار می‌شود ارسال شده، وظایف ۶ کارگروهِ معماری، شهرسازی و مفاهیم پایداری، تکنولوژی ساختمان، قوانین و مقررات، علوم اقتصادی و علوم اجتماعی این دوره را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست هم‌اندیشی استادان، مدیران و صاحبان حوزه صنایع ساختمان امروز ۸ دی ماه در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی با حضور حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی و دبیر علمی سومین کنفرانس بناهای بلند، سیدمحمد بهشتی رئیس سومین کنفرانس، منوچهر شیبانی اصل مدیرکل دفتر توسعه مهندسی و فعالان صنعت ساختمان در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این نشست هم‌اندیشی، منوچهر شیبانی اصل مدیرکل دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۶ کارگروه برای سومین کنفرانس بناهای بلند در نظر گرفته شده در تشریح کارگروه‌ها و تعداد مقاله‌های دریافت شده این دوره از کنفرانس گفت: کارگروه‌های معماری، شهرسازی، تکنولوژی ساختمان، قوانین و مقررات، علوم اقتصادی و علوم اجتماعی ۶ کارگروهی است که در سومین کنفرانس بناهای بلند تشکیل شده‌اند و مباحث تحلیلی و مقالات دریافت شده را در این حوزه‌ها خواهیم داشت.

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان با اشاره به اینکه ۲۰۵ مقاله به سومین کنفرانس بناهای بلند رسیده است در تفکیک تعداد مقاله‌ها در هر کدام از کارگروه‌ها، گفت: در معماری ۶۰ مقاله، در شهرسازی ۳۵ مقاله، در تکنولوژی ساختمان ۶۰ مقاله، در قوانین و مقررات ۲۰ مقاله، در علوم اقتصادی ۱۰ مقاله و در علوم اجتماعی ۲۰ مقاله دریافت شده است.



شیبانی‌اصل ادامه داد: در کارگروه معماری، مباحث مربوط به معماری متعالی در ساختمان های بلند، معماری پایدار، بحث موضوعات انرژی، فرهنگی ایرانی در ساختمان های بلند مورد بررسی قرار گرفته است. در حوزه شهرسازی نیز با توجه به اجلاس هبیتات، این دوره از کنفرانس مباحث طراحی‌شهری، همسایگی، طرح‌های شهری، جایگاه ساختمان‌های بلند، نقاط قوت و ضعف شهرهای بلند در شهرهای مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گفته این مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی که در این دوره از کنفرانس ریاست کارگروه مدیریت، قوانین و مقررات را برعهده دارد در کارگروه تکنولوژی ساختمان مباحث مربوط به سازه، مدیریت پروژه‌ها، فناوری‌ها و کاربردهای مصالح ساختمانی، ‌ در کارگروه علوم اقتصادی مباحث اقتصاد مالکیت، اقتصاد بهره‌بردای و در کارگروه علوم اجتماعی نیز مباحث روان‌شناسی، اجتماع، تعلق فرهنگی، روابط همسایگی و مسایلی از این دست، بررسی و تحلیل می‌شوند.

سومین کنفرانس بناهای بلند به دبیری علمی حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی و به ریاست سیدمحمد بهشتی و جمعی از اندیشمندان و صاحبنظران عرصه معماری، شهرسازی و ساخت و ساز کشور، ۲۸ تا ۳۰ دی ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

  منبع : وزارت راه و شهرسازی
  15:29   شنبه 11 دی 1395  
 نظرات