اخبار   
 

 بازوی رباتیک ۵۰۰دلاری به کمک مهندسان می‌آید

به‌تازگی یک بازوی رباتیک ۵۰۰دلاریِ اتصال‌پذیر به رایانه‌های شخصی طراحی و ساخته شده، که می‌تواند پیشبرد بسیاری از امور مهندسی را تسهیل کند. به گزارش «ورج»، این بازوی رباتیک کاملاً قابل برنامه‌ریزی است و می‌تواند امور ساده‌ای همچون برداشتن لیوان نوشیدنی از روی میز و دادن آن به کاربر تا اموری پیچیده‌تر را سازمان‌دهی کند و به انجام برساند ...

بازوی رباتیک ۵۰۰دلاری به کمک مهندسان می‌آید

به‌تازگی یک بازوی رباتیک ۵۰۰دلاریِ اتصال‌پذیر به رایانه‌های شخصی طراحی و ساخته شده، که می‌تواند پیشبرد بسیاری از امور مهندسی را تسهیل کند. به گزارش «ورج»، این بازوی رباتیک کاملاً قابل برنامه‌ریزی است و می‌تواند امور ساده‌ای همچون برداشتن لیوان نوشیدنی از روی میز و دادن آن به کاربر تا اموری پیچیده‌تر را سازمان‌دهی کند و به انجام برساند.

بازوی رباتیک یاد شده uArm Swift نام داشته و ساخت شرکت uFactory است. برای ساخت این بازوی رباتیک ۳۰۰ هزار دلار بودجه از شرکت Indiegogo دریافت شده است. بازوی یاد شده در دو قالب استاندارد و حرفه ای طراحی شده و کاملا متن باز و قابل کدنویسی است.

کنترل این بازوی رباتیک هم از طریق نرم افزار تلفن همراه و هم با استفاده از نرم افزار قابل نصب بر روی رایانه های شخصی ممکن است. این بازوی رباتیک برای انجام امور دیگری همچون شناسایی چهره، نصب پنکه و گرفتن آن در برابر صورت کاربر برای خنک کردن وی، نقاشی و رسم فنی، حکاکی با لیزر، لحیم کاری و انجام برخی امور فنی دیگر قابل استفاده است.

قیمت دو مدل این بازوی ربایتک ۴۸۹ و ۸۴۲ دلار خواهد بود و دقت آن برای انجام امور فنی و مهندسی با توجه به نصب حسگرهای متعدد به منظور درک حرکات انسان و امور محوله بالاست.

  منبع : خبرگزاری مهر
  20:30   شنبه 23 بهمن 1395  
 نظرات