اخبار   
 

 پوشش‌های نانویی برای نمای ساختمان، در کشور تولید شد

نانوذرات اکسید تیتانیوم از محصولات یکی از شرکت‌های فناور است که به دلیل دارا بودن ویژگی‌هایی همچون آسان‌پاک‌شوندگی و آب‌گریزی، در نمای ساختمان به کار می‌رود. محمد ضرغامی، عضو هیأت مدیره‌ی این شرکت تولیدی گفت: پوشش‌های نانوساختار آسان‌پاک‌شونده و آب‌گریز از نانوذرات اکسید تیتانیوم تولید شده‌اند و برای رویه‌های جذبی با خواص جلوگیری از نفوذ آب به درون مصالح کاربرد دارند ...

پوشش‌های نانویی برای نمای ساختمان، در کشور تولید شد

نانوذرات اکسید تیتانیوم از محصولات یکی از شرکت‌های فناور است که به دلیل دارا بودن ویژگی‌هایی همچون آسان‌پاک‌شوندگی و آب‌گریزی، در نمای ساختمان به کار می‌رود. محمد ضرغامی، عضو هیأت مدیره‌ی این شرکت تولیدی گفت: پوشش‌های نانوساختار آسان‌پاک‌شونده و آب‌گریز از نانوذرات اکسید تیتانیوم تولید شده‌اند و برای رویه‌های جذبی با خواص جلوگیری از نفوذ آب به درون مصالح کاربرد دارند. وی جلوگیری از تخریب بناهای سنگی و سیمانی به دلیل عدم نفوذ عمقی آب و عدم تغییر ضریب انبساط و انقباض با دما، عدم ایجاد پوسته و جلوگیری از شوره زدن بر خلاف محصولات رزینی، مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش نور خورشید، مقاومت در برابر تغییرات رنگی و ظاهری و جلوگیری از رنگ پریدگی را از مهمترین ویژگی‌های این نانوذرات دانست.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

ضرغامی بیشترین کاربرد این محصول را در صنایع رنگ عنوان کرد و یادآور شد: پوشش‌های نانوساختار این شرکت برای استفاده در سطوح غیرجذبی با خواص پوشش شفاف چون نماهای ساختمانی شیشه‌ای و صیقلی، سطوح و نماهای ساختمانی سنگی، سیمانی، آجری به کار گرفته می‌شود. به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، این پوشش یک چهارم نمونه خارجی قیمت دارد و با تولید آن ۳۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.


  منبع : خبرگزاری ایسنا
  13:26   دوشنبه 26 مهر 1400  
 نظرات    
 
مدیر وبگاه 21:50 چهارشنبه 5 آبان 1400
0
 مدیر وبگاه

    
t85959_INSTA-iiiwe.jpg