اخبار   
 

 بلندترین «درخت مسکونی» جهان در فرانسه ساخته می‌شود

شهر زیبای «بوردو»ی فرانسه به‌زودی شاهد طراحی ساختمانی زیبا خواهد بود که از سه برج با سقف‌های سبز و بالکن‌های باغ‌مانند تشکیل شده و در مساحت ۱۷هزار مترمربع ساخته خواهد شد و از آن به عنوان «بلندترین درخت مسکونی جهان» یاد می‌شود ...

بلندترین «درخت مسکونی» جهان در فرانسه ساخته می‌شود

شهر زیبای «بوردو»ی فرانسه به‌زودی شاهد طراحی ساختمانی زیبا خواهد بود که از سه برج با سقف‌های سبز و بالکن‌های باغ‌مانند تشکیل شده و در مساحت ۱۷هزار مترمربع ساخته خواهد شد و از آن به عنوان «بلندترین درخت مسکونی جهان» یاد می‌شود.

پروژه "هیپریون" بلندترین درخت مسکونی نامیده شده و دارای یک برج بلند و دو برج کوتاه‌تر است. بالکن‌های جلو آمده این ساختمان ۱۸ طبقه سقف‌های سبز و باغ‌های سرسبز دارد و موجب ایجاد هوای مطلوب شده است. این باغ‌ها موجب پاکیزگی هوا و کاهش دریافت انرژی خورشیدی بیش از اندازه می‌شوند.

از دیگر ویژگی‌های این ساختمان شیشه‌های بزرگ است که موجب دریافت نور طبیعی و تهویه ساختمان می‌شود. این ساختمان چوبی از الوارهای چوبی روکش‌دار ساخته شده است.

این پروژه موجب کاهش کربن در فضای ۸۲ آپارتمان شده که البته این ساختمان پیش ساخته بوده و ضایعات آن حداقل است. ساختار چوبی این برج تغییرات درون ساختمان را راحت کرده و به راحتی جابجا می‌شوند. ساخت این ساختمان از سال ۲۰۱۷ آغاز و تا سال ۲۰۲۰ کامل خواهد شد.

example-image

example-image

example-image

example-image

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  12:59   دوشنبه 13 اردیبهشت 1395  
 نظرات