اخبار   
 

 مگاسیتی عمودی برنده‌ی جایزه‌ی eVolo ۲۰۱۷

«تیانشو لیو» و «لینشن زی» یکی از جوایز مسابقه‌ی معماری eVolo ۲۰۱۷ را با طرح منحصربه‌فرد کارخانه‌ای عمودی در کلان‌شهرهای آینده به دست آورده‌اند. این طرح یک شهر عظیم را به نمایش می‌گذارد که کارخانه‌ای صنعتی را در قلب خود جای داده است ...

مگاسیتی عمودی برنده‌ی جایزه‌ی eVolo ۲۰۱۷

«تیانشو لیو» و «لینشن زی» یکی از جوایز مسابقه‌ی معماری eVolo ۲۰۱۷ را با طرح منحصربه‌فرد کارخانه‌ای عمودی در کلان‌شهرهای آینده به دست آورده‌اند. این طرح یک شهر عظیم را به نمایش می‌گذارد که کارخانه‌ای صنعتی را در قلب خود جای داده است.

ساختار پروژه به صورت عمودی است و تاسیسات مجموعه به صورت قطعات کوچک در نظر گرفته شده است. طراحان این پروژه در نظر داشته اند تا کانسپت دفع زباله برای شهر محل زندگی خود در مانیل فیلیپین را طی یک راه حل در پلانی گسترده ارائه دهند.

با توجه به حجم زیاد زباله در مانیل، ایجاد یک مگاسیتی عمودی که کارخانه ای برای دفع زباله و بازیافت مواد را در خود جای داده از ویژگی های هوشمندانه این کانسپت به شمار می رود. پیشنهاد این طرح برای آگاهی مردم از ارزش زباله های دور ریختنی و استفاده از پروسه دفع آن و انرژی تولید شده از دفع آن برای شرایط زندگی است. به همین دلیل چشم انداز طرح مانند یک کارخانه بزرگ است که شهری بلند مرتبه در خود جای داده است.

  منبع : وبگاه هنرآنلاین
  19:19   سه شنبه 29 فروردین 1396  
 نظرات