اخبار   
 

 گلایه‌های محمدرضا قانعی از جای خالیِ حمایت از خانه‌های تاریخی

محمدرضا قانعی، معمار برجسته‌ای است که سال‌های طولانی از زندگی خود را صرف فعالیت و بازسازیِ خانه‌های تاریخی ایران کرده است. او که پروژه‌های برجسته‌ای همچون «خانه‌ی آفتاب»، «دفتر پلشیر»، «خانه‌ی صفوی» و ... را در کارنامه دارد، این روزها بیش از هر زمان دیگری در تکاپوست تا فضای معماریِ کشور را به سمت و سویی با هویت ملی سوق دهد. امروز در بخش «گزارش‌ها»، مشروح گفت‌وگوی «هنرآنلاین» با محمدرضا قانعی، پیش روی مخاطبان ارجمندمان است ...

گلایه‌های محمدرضا قانعی از جای خالیِ حمایت از خانه‌های تاریخی
معماری با دغدغه‌ای از جنس فرهنگ و هویت ملی


محمدرضا قانعی، معمار برجسته‌ای است که سال‌های طولانی از زندگی خود را صرف فعالیت و بازسازیِ خانه‌های تاریخی ایران کرده است. او که پروژه‌های برجسته‌ای همچون «خانه‌ی آفتاب»، «دفتر پلشیر»، «خانه‌ی صفوی» و ... را در کارنامه دارد، معتقد است باید برای حفظ این سرمایه‌ها تلاش کنیم. او این روزها بیش از هر زمان دیگری در تکاپوست تا فضای معماریِ کشور را به سمت و سویی با هویت ملی سوق دهد.

با این که قانعی سال‌ها در پاریس تحصیل کرده اما با اشتیاقی وافر از معماری ایرانی و نگاه ژرف نهفته در آن سخن می‌گوید. قانعی دو بار برنده جایزه یونسکو شده و توانسته پروژه‌هایی با رنگ و بوی ایرانی را برجسته کند. او معماری را هنری می‌داند که ریشه در فرهنگ ملی ما دارد با این وجود قانعی از جمله افرادی است که برای به تصویر کشیدن این هنر، همواره از نظرات هنرمندان رشته‌های دیگر نیز بهره می‌برد؛ زیرا به گفته او کار گروهی نیازی است که ما کمتر به آن توجه کرده‌ایم.

امروز در بخش «گزارش‌ها»ی وبگاه، مشروح گفت‌وگو با محمدرضا قانعی، پیش روی مخاطبان ارجمندمان است.

با کلیک بر روی تصویر زیر، مشروح گفت‌وگو با محمدرضا قانعی، پیش روی شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر بالا، مشروح گفت‌وگو با محمدرضا قانعی، پیش روی شما خواهد بود.

  منبع : تحریریه‌ی سازه‌نیوز
  12:15   سه شنبه 2 مرداد 1397  
 نظرات