اخبار   
 

 نخستین رقابت طراحی شهر برای مریخ

گویی دیگر سکونت در فضا به مرزهای واقعیت نزدیک می‌شود. اکنون دور از ذهن نیست که در آینده‌ای نزدیک شرکت‌های هوا و فضا شروع به فرستادن انسان‌ها به سیاره‌های دیگر و البته پیش از همه سیاره‌ی مریخ کنند...

نخستین رقابت طراحی شهر برای مریخ / بانوی فضانورد ایرانی در میان داوران

گویی دیگر سکونت در فضا به مرزهای واقعیت نزدیک می‌شود. اکنون دور از ذهن نیست که در آینده‌ای نزدیک شرکت‌های هوا و فضا شروع به فرستادن انسان‌ها به سیاره‌های دیگر و البته پیش از همه سیاره‌ی مریخ کنند.
بر این اساس یک مسابقه‌ی طراحی برای شهری در مریخ می‌خواهد آغازگر جدی‌تر اندیشیدن به سکونتگاه‌های فضایی باشد. فراخوان این مسابقه تنها به معماران و طراحان محدود نمی‌شود و هر فردی که ایده‌ای در رابطه با زندگی مناسب و پایدار بر روی سیاره‌ی مریخ داشته باشد، می‌تواند در این مسابقه شرکت کند. هدفِ مسابقه دیدنِ ایده، پنداشت و تصور شرکت‌کنندگان در باره‌ی زندگی آینده بر روی مریخ و جامه‌ی عمل پوشاندن به این پنداشت است.
مبلغ نام‌نویسی در این رقابت برای دانشجویان 350 دلار و برای دیگر شرکت‌کنندگان 500 دلار تعیین شده است.
نکته‌ی شایان‌توجه در این رویداد، حضور انوشه انصاری، بانوی فضانورد ایرانی در میان داوران این مسابقه است. دیگر داوران این رقابت، جیمز. ک.اریکسون، گرگوری جانسون، اسلید گاردنر، امیر بلکمن و اندرو بارتن هستند.
علاقه‌مندان برای به دست آوردنِ آگاهی‌های بیش‌تر و دقیق‌تر از این فراخوان می‌توانند به این نشانی سر بزنند:
http://www.marscitydesign.com/#!design-competition/m6bg1
آخرین مهلت نام‌نویسی در این مسابقه، ۳۱ ژانویه‌ی ۲۰۱۶ (۱۱ بهمن ۱۳۹۴) است.

آخرین مهلت فرستادنِ آثار، ۲۹ فوریه‌ی ۲۰۱۶ (۱۰ اسفند ۱۳۹۴) است.


برگرفته از : وبگاه هنرآنلاین



  منبع : توسط امیر یاشار فیلا
  07:00   سه شنبه 15 دی 1394  
 نظرات