اخبار   
 

 برترین آسمان‌خراش‌های سال ۲۰۱۷

نشریه‌ی «دیزاین‌بوم» به رسم هرساله‌ی خود که در آخرین ماه سال میلادی به معرفی فهرستِ ده‌تاییِ برترین پروژه‌های معماری جهان می‌پردازد، فهرست برترین آسمان‌خراش‌های سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد. این نشریه پیش از این نیز فهرستی از برترین موزه‌ها و مراکز فرهنگی سال را منتشر کرده بود ...

برترین آسمان‌خراش‌های سال ۲۰۱۷

نشریه‌ی «دیزاین‌بوم» به رسم هرساله‌ی خود که در آخرین ماه سال میلادی به معرفی فهرستِ ده‌تاییِ برترین پروژه‌های معماری جهان می‌پردازد، فهرست برترین آسمان‌خراش‌های سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد. این نشریه پیش از این نیز فهرستی از برترین موزه‌ها و مراکز فرهنگی سال را منتشر کرده بود.

آسمان‌خراش‌ها به طور معمول بهترین نمونه‌ها از حیث ابداعات و جنبه‌های فن‌آورانه معماری محسوب می‌شوند. از سوی دیگر گسترش فضای زندگی و کار باعث شده تا علاوه بر زمین، آسمان را به عنوان فضایی برای سکونت انتخاب کنیم. مرتفع سازی یک از راه حل مشکلات شهرها و مناطق پر ازدحام است. سال ۲۰۱۷ هم با طراحی و ارائه کانسپ های فوق العاده از چندین برج و آسمان خراش همراه بود که تعاریف کاملاً متفاوت و متناقض این گروه‌ها از طراحی آسمان خراش، این ایده‌ها را جذاب تر هم کرده است.. به عنوان مثال استودیو معماری oiio کانسپتی از یک برج خمیده را به عنوان بزرگ‌ترین ساختمان نیویورک ارائه داده، در حالی که گروه معماری MAD با استفاده از اصول مخروطی منحصربه فرد خود توهمی چشمگیر از انعکاس برج ایفل وارونه را با به نمایش گذاشته است.

"کارخانه عمودی"رتبه دوم مسابقه معماری eVolo""، برج "Lotte" از گروه معماری " "KPFدرسئول ، برج تور "مونپارناس" از گروه معماری MAD""، برج نمادین فیلیپین از گروه معماری "هنینگ لارسن"، آسمان‌خراش خمیده بزرگ نیویورک از استودیو معماری "oiio" ، آسمان خراش ویتنام از "آل شیرن" ، برج ستاد مرکزی " zhuhai hengqin" از استودیو معماری "Aedas"، برج تور مونپارناس ازاستودیو معماری "AOM"، آسمان خراش رودخانه میامی از رافائل وینولی، و برج رودخانه شیکاگو از " "perkins and willپروژه‌های برگزیده این فهرست را تشکیل می‌دهند.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری هنرآنلاین
  12:20   سه شنبه 14 آذر 1396  
 نظرات