اخبار   
 

 الزامات معماری امروز بسیار تغییر کرده است

رییس دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد مشهد گفت: شرایط و الزامات معماری امروز با گذشته بسیار متفاوت است...

الزامات معماری امروز بسیار تغییر کرده است

رییس دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد مشهد گفت: شرایط و الزامات معماری امروز با گذشته بسیار متفاوت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، محسن طبسی در اولین همایش منطقه‌ای معماری، عمران و نقشه‌برداری اظهار کرد: در گذشته تمام اصول ساخت‌ و ساز و فنون را معماری خطاب می‌کردند و تفکیک امروزی معماری و عمران به طراحی داخلی و شهرسازی از آن روزگار ناشی شده‌ است.

وی ادامه داد: در قدیم معمار همه‌کاره و در اصطلاح مدیر پروژه یک بنا بود و در واقع برای همه قسمت‌های یک بنا فکر و نظر داشت و آن را اعمال می‌کرد اما امروز نگاه تجزیه‌گرایانه علم مدرن، معماری را به طراحی محدود کرده ‌است.

رییس دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد مشهد در ادامه عنوان کرد: در دوران‌هایی که تغییرات حکومتی رخ داده‌است شاهد آن بودیم که اهالی فرهنگ و هنر در مقابل این تغییرات ساکت ماندند و چه بسا بسیاری از آن‌ها در این تغییرات از بین رفته‌اند.

طبسی اظهار کرد: به عنوان مثال در هنر و معماری دوران قاجار با سبک و سیاق جدیدی مواجه می‌شویم که به دلیل تغییر حکومت‌، هنر معماری از دوره قبل منقطع و هنری با ویژگی‌هایی جدید به‌ وجود آمده ‌است. از طرف دیگر می‌توان گفت قطع آموزه‌های سنتی با از میان رفتن هنرمندان نیز همراه بوده است که این مساله دوره‌ها‌ی جدید هنری را به وجود می‌آورد.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  09:56   شنبه 8 شهریور 1393  
 نظرات