اخبار   
 

 سی و سه پل ، پل خواجو و پل شهرستان که در جهان شناخته شده اند، در حال نابودی هستند

شهردار اصفهان با بیان اینکه وزارت نیرو هنوز بحران آب را درک نکرده است، اظهار داشت: مردم اصفهان به دلیل شآن بین المللی شان صبورانه تحمل کردند اما اگر بدانند نگاه مسئولان وزیر نیرو در این حد است مشکل ایجاد خواهد شد...

شهردار اصفهان در حاشیه جلسه علنی شورای شهر:

سی و سه پل ، پل خواجو و پل شهرستان که در جهان شناخته شده اند، در حال نابودی هستند

کدام عقل سلیمی حکم می‌کند که نزدیک به ۷۰۰ متر مکعب آب به صورت لوله در ارتفاعات حمل شود

شهردار اصفهان با بیان اینکه وزارت نیرو هنوز بحران آب را درک نکرده است، اظهار داشت: مردم اصفهان به دلیل شآن بین المللی شان صبورانه تحمل کردند اما اگر بدانند نگاه مسئولان وزیر نیرو در این حد است مشکل ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایمنا، دکترسید مرتضی سقائیان نژاد در حاشیه جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هفته گذشته برای سفر معاون اول رییس جمهور به اصفهان جلسه ای در تهران برگزار شد و مباحث مختلفی از جمله آب در آن مطرح شد.

وی افزود: در جلسات مختلف از جمله جلسه هفته گذشته، استاندار اصفهان تمام حرف های لازم را در رابطه با وضعیت آب ارئه نموده اند؛ بنده نیز به عنوان نماینده مردم در این جلسه مباحث را با لحن تندتری بیان کردم.

در این جلسه یکی از معاونان وزیر نیرو اظهار کرد پل زمان خان بسیار مهم است و باید آب آن تامین شود، این سخن بسیار جای تعجب داشت چرا که سی و سه پل ، پل خواجو و پل شهرستان که در جهان شناخته شده اند، در حال نابودی هستند ولی اصلا به آنها توجهی نمی شود، البته پل زمان خان هم برای ما مهم است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه وزارت نیرو هنوز بحران آب را درک نکرده است، تصریح کرد: در این جلسه یکی از معاونان وزیر نیرو اظهار کرد پل زمان خان بسیار مهم است و باید آب آن تامین شود، این سخن بسیار جای تعجب داشت چرا که سی و سه پل ، پل خواجو و پل شهرستان که در جهان شناخته شده اند، در حال نابودی هستند ولی اصلا به آنها توجهی نمی شود، البته پل زمان خان هم برای ما مهم است.

دکترسقائیان نژاد خاطرنشان کرد: مدیرانی که بیشتر بخشی هستند وقتی در جایگاه ملی قرار می گیرند ظرفیت تصمیم گیری در سطح ملی را ندارند.

وی در رابطه با تونل بهشت آباد اظهار داشت: وقتی مطالعات ۱۲ ساله در رابطه با اجرای تونل بهشت‌آباد در سطح ملی و بین الملل انجام می‌پذیرد اما یک شبه به اجرای لوله تغییر کند، بسیار قابل تامل است.

شهردار اصفهان ادامه داد: کدام عقل سلیمی حکم می‌کند که نزدیک به ۷۰۰ متر مکعب آب به صورت لوله در ارتفاعات حمل شود، این اقدام از نظر فنی دچار مشکل است.

دکترسقائیان نژاد اضافه کرد: مردم اصفهان به دلیل شان بین‌المللی‌شان صبورانه تحمل کردند اما اگر بدانند نگاه مسئولان وزیر نیرو در این حد است، مشکل ایجادخواهد شد.

وی بیان کرد: البته جمع‌بندی این جلسه به این سمت حرکت کرد که تا قبل از سفر معاون اول رییس‌جمهور به اصفهان تونل گلاب ۲ عملیاتی شود و سپس به تونل بهشت آباد رسیدگی گردد.

شهردار اصفهان از رییس جمهور کشور خواست تا قبل از اینکه عدم اطلاع رسانی کافی بخواهد جنجال به پا کند، در این زمینه چاره اندیشی کنند.

دکتر سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه در سال ۸۰ در حضور مقام معظم رهبری تونل بهشت آباد تثبیت شد، گفت: قرار بود وزیرنیروی وقت نسبت به اجرای این طرح اقدام نماید اما تاکنون این اقدام صورت نگرفته است.

کدام عقل سلیمی حکم می کند که نزدیک به ۷۰۰ مترمکعب آب به صورت لوله در ارتفاعات حمل شود، این اقدام از نظر فنی دچار مشکل است.

وی با طرح این سوال که چرا باید سدگوکان در سمیرم حذف شود، افزود: ۳ میلیارد مترمکعب آب از سمیرم به چهارمحال بختیاری وارد می‌شود در حالی که این آب می تواند مشکل اصفهان را حل کند.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان متعلق به کشور و جهان است، تصریح کرد: اصفهان پایگاه تمدنی ایران زمین است، اینگونه برنامه‌ریزی‌ها در شان نصف‌جهان نیست.

دکترسقائیان نژاد با بیان اینکه ۷۵۰ هزار نفر از مردم شهرکرد در شهر اصفهان زندگی می کنند، تصریح کرد: مردم اصفهان و چهارمحال برادر هستند و حتی برخی افراد در شهرکرد با اینگونه برخوردها مخالف هستند.

وی خاطرنشان کرد:در زمینه آب نباید بخشی نگری شود چرا که ما از شهری سخن می گوییم که آوازه جهانی دارد و بسیاری از شاخص های کشوری در این شهر قرار دارد.

شهردار اصفهان خطاب به رییس جمهور گفت: امیدواریم دولت تدبیر و امید، امید مردم اصفهان را محقق کند چرا که بهره مندی از آب و رودخانه زاینده رود حق طبیعی آنها است.

  منبع : خبرگزاری ایمنا
  07:19   یکشنبه 26 مرداد 1393  
 نظرات    
 
م افتخاری 11:36 دوشنبه 27 مرداد 1393
4
 م افتخاری
زاینده‌رود که خشک شده است
سی و سه پل ، پل خواجو و پل شهرستان (و پل مارنان) که در جهان شناخته شده اند، در حال نابودی هستند
کاشی‌های گنبد مسجد "امام" هم که ریخته است
کاشی‌های گنبد مدرسه چهارباغ هم که قبلاً ریزش کرده بود
حمام های تاریخی هم که ...
و ...
 خلاصه نقش ما و مسولان ذیربط چیست؟
"ما داریم کجا می‌رویم؟
ما چی می‌شیم؟"(نقل از دیالوگ‌های مجموعه ویلای من)

زینب باران 14:36 دوشنبه 27 مرداد 1393
1
 زینب باران
دنیا
که از او دل اسیران ریش استپامال غمش، توانگر و
درویش است ..***یکی دیوانه‌ای را گفت: بشماربرای من، همه دیوانگان راجوابش داد:
کاین کاریست مشکل.شمارم، خواهی ار فرزانگان را**"یاد مرحوم شیخ بهایی گرامی"

















 ..
ایوب احمدی 19:43 پنجشنبه 30 مرداد 1393
2
 ایوب احمدی
خدا وکیلی این اظهارات غیر مسئولانه چیه،چرا در مورد بحران بی آبی به صورت شفاف صحبت نمیکنید؟چرا در مورد مصرف بی رویه آب توسط ذوب آهن صحبت نمیشه؟چرا در مورد اینکه آیا صنایع به این سنگینی که مصرف آب بالایی داره باید در اصفهان باشه،یا لااقل به این حجم و اندازه اونجا باشه صحبت نمیشه؟چرا در مورد این مساله صحبت نمیشه که کشاورزان اصفهانی که در منطقه خشک ایران کشت میکنند چه دلیلی داره الگو کشت برنج داشته باشن صحبت نمیشه؟نمیشه هم خر رو خواست هم خرما،بقیه استان ها هم بحران دارند،تالاب های خوزستان در حال خشک شدنه،کشاورزی خوزستان در حال نابودی،صنعت خوزستان در حال نیمه تعطیل شدن،اون وقت اصفهانی ها هم آب شرب کافی،هم صنعت پر مصرف و هم کشاورزی غرق آبی میخواهند
محمدرضا جمشیدیان 22:39 پنجشنبه 30 مرداد 1393
2
 محمدرضا جمشیدیان
همکار گرامی
جناب آقای احمدی
از ارسال نظر برای این خبر صمیمانه از شما سپاسگزارم. همواره صحبت بر اساس اعداد و ارقام می تواند راهگشا باشد. لطفاً متن زیر، برگرفته از ویکی پدیا، را مطالعه بفرمائید تا همگی به قضاوت واقع بینانه ای برسیم. پس از مطالعه کامل در خواهیم یافت که برداشت آب برای تامین آب زاینده رود ضرر و زیان خاصی را متوجه کارون یا خوزستان نمی کند.
قبلاً از وقتی که اختصاص می دهید متشکرم.
تامین آب[ویرایش]
نوشتار اصلی: طرح بهشت‌آباد
زاینده‌رود به هنگام خشکی (بهار ۹۰)
طرح بهشت‌آباد عنوانی است که برای انتقال آب از منطقه زاگرس به فلات مرکزی ایران به کار برده می‌شود. این طرح در سال ۸۴ توسطِ مجلس کد اجرایی خورد اما با روی کار آمدنِ دولتِ نهم متوقف شد. تخصیص اولیه طرح، انتقال حدود ۱ میلیارد متر مکعب آب در دولتِ هشتم بود که در مطالعاتِ اخیر در دولت دهم به ۵۸۰ میلیون متر مکعب کاهش یافت. این طرح اخیراً توسط مشاورین فرانسوی و اتریشی ارزیابی گشته است. هدف این طرح رفع کمبودِ آبِ آشامیدنی و صنعتیِ استانهای اصفهان، یزد،کرمان و چهارمحال بختیاری است. این طرح شامل احداث سد ذخیره‌ای-مخزنی به ارتفاع حدود ۱۸۰ متر در محل تقاطع رودخانه‌های کوهرنگ و بهشت آباد است. حجم مخزن این سد حدود ۱میلیارد و ۸۰۰میلیون متر مکعب است. این سد آب بهار و زمستانه این دو رودخانه را تنظیم می‌کند. البته پیش از رسیدن آب به فلات مرکزی سهمِ استان‌های خوزستان و چهارمحال بختیاری داده خواهد شد. مهندس ممتازپور مدیر طرح انتقال آب بر آن است که انتقال آب با در نظر گرفتنِ تامین نیاز بالادست رودخانه در استانهای چهارمحال بختیاری و خوزستان انجام خواهد شد و هیچ تاثیر منفی به شکل معناداری در پی نخواهد داشت. این در حالی است که در سه کیلومتری سد یک رودخانه ده متر مکعب در ثانیه‌ای یعنی ۳۰۰میلیون متر مکعبی به رودخانه بهشت آباد منتقل می‌شود و ده کیلومتر بعد نیز یک رودخانه بزرگتر وارد می‌شود. به گفته وی در این طرح تمام مصارف فعلی و آتی استان چهارمحال بختیاری تا نیم قرن آینده در نقطه‌ای که سد زده می‌شود پیش بینی شده است. از آنجا که متوسط میزان آب رودخانه کارون ۳۰میلیارد متر مکعب است برداشت نزدیک به نیم میلیارد متر مکعب تاثیر منفی معناداری برکارون نخواهد گذاشت.همچنین درحالیکه کل سفره‌های آب زیرزمینی این منطقه در عمق حداکثر ۱۰۰ متری زمین است بیش از ۹۵ درصد طول تونل در عمق بیش از ۴۰۰ متری سطح زمین است و از منطقه زمین شناسی تقریباً غیر قابل نفوذ است و در نتیجه این طرح فاقد عوارض منفی زیست محیطی است.[۴] لازم به ذکر است که سالیانه تنها نزدیک به ۲میلیارد و ۶۰۰میلیون مترمکعب آب از شهرستان سمیرم واقع در جنوب استان اصفهان پس از گذر از استانهای کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال بختیاری به رودخانه کارون می‌ریزد.[۵]
بهروز شیربان 08:58 شنبه 1 شهریور 1393
2
 بهروز شیربان
خدارو شکر مساله آب روز جمعه 31 مرداد حل شد ( آب نبود پس مساله ای هم بهش وارد نبود)
م افتخاری 09:31 شنبه 1 شهریور 1393
1
 م افتخاری
آقای مهندس شیربان گرامی:
سلام
قطع آب در بخش‌های زیادی از شهر اصفهان(به ویژه در یک روز تعطیل) تلنگری بود بر مصرف کنندگان بی‌رویه آب ، آن هم نه به دلیل نبود آب بلکه به دلیل نقص پیش آمده در تاسیسات تصفیه خانه باباشیخ‌علی ، و مهم ‌تر اینکه چندی پیش به دستور وزیر محترم نیرو مهر تعطیلی بر پیشانی تونل گلاب 2 که یکی از تامین کنندگان آتی آب شرب مورد نیاز اصفهان بزرگ است خورده شد. پس منتظر باشیم که این مساله تداوم یابد.

م افتخاری 09:32 شنبه 1 شهریور 1393
1
 م افتخاری
آقای مهندس جمشیدیان:
سپاس از ذکر مطالب فوق که اگر اندکی به مفاهیم مندرج
در آن دقت می‌شد شاید دعواهای بیهوده جای خود را به همفکری و هم‌یاری
می‌دادند. لذا توجه دوستان را به چند نکته معطوف می‌نمایم:
1- انتقال آب از منطقه زاگرس به فلات مرکزی ایران "( نه شهر اصفهان)
2-"هدف این طرح رفع کمبودِ آبِ آشامیدنی و صنعتیِ استانهای اصفهان، یزد،کرمان و چهارمحال بختیاری است."
3-"پیش از رسیدن آب به فلات مرکزی سهمِ استان‌های خوزستان و چهارمحال بختیاری داده خواهد شد"
4-"در این طرح تمام مصارف فعلی و آتی استان چهارمحال بختیاری تا نیم قرن آینده در نقطه‌ای که سد زده می‌شود پیش بینی شده است"
5-"از آنجا که متوسط میزان آب رودخانه کارون ۳۰میلیارد متر مکعب است برداشت نزدیک به نیم میلیارد متر مکعب تاثیر منفی معناداری برکارون نخواهد گذاشت"
6-"لازم به ذکر است که سالیانه تنها نزدیک به ۲میلیارد و ۶۰۰میلیون مترمکعب آب از شهرستان سمیرم واقع در جنوب استان اصفهان پس از گذر از استانهای کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال بختیاری به رودخانه کارون می‌ریزد."
ایوب احمدی 00:58 دوشنبه 3 شهریور 1393
0
 ایوب احمدی
دوستان میخواستم سوالی بکنم همانگونه که همه ی ما میدونیم بیشتر اتلاف آب در بخش کشاورزی یست،دلیل اصرار غیر موجه بر الگوی کشت غرق آبی در اراضی وسیع استان اصفهان چیست؟دلیل اصرار به اجرای طرح های صنایع ذوب آهن و فولاد در مناطق کم آبی مثل استان اصفهان چیست؟آیا بهتر نیست به جای سهم خواهی از استان های دیگر و در خطر قرار دادن محیط زیست،کشاورزی و صنعت و درنتیجه حیات و موجودیت انسانی استان های دیگر با دست اندازی به دارایی های طبیعی آنها به فکر چاره ای دیگر باشیم،در آخر ذکر دو نکته رو لازم میدونم بگم،کاش میزان آب رودخانه کارون 30 میلیارد متر مکعب در سال باشد،در حال حاضر دبی کارون در منطقه ای مثل اهواز چیزی حدود 150 متر مکعب در ثانیه است،عملا رودخانه نیست یعنی قابلیت خود پالایی ندارد. به علاوه معضلات محیط زیستی که در تالاب های بامدژ و شادگان دیده می شود،نکته بعد همین الان هم از طریق تونل های کوهرنگ آب به زاینده رود تزریق می شود بحث اساسی در انتقال آب غیر موجه و غیر اصولی است که قطعا ویکیپدیا مرجع خوبی در این زمینه نیست
محمدرضا جمشیدیان 12:28 دوشنبه 3 شهریور 1393
3
 محمدرضا جمشیدیان
مهندس احمدی عزیز،
صنایع فولاد اصفهان، کشت های غرق آبی و همه استفاده هائی که هم اینک در اصفهان از زاینده رود می شود قبل از این که ما و شما بدنیا بیائیم (از حدود 50 سال پیش) در اصفهان وجود داشته ولی هیچگاه زاینده رود خشک نشده است.
دلیل خشک شدن زاینده رود انتقال آب آن به کاشان، یزد و برداشت بی حساب و کتاب در سرچشمه ها یعنی استان چهار محال و بختیاری است.
البته این موارد نیز از همان ایام قدیم در طرح های منابع آب ایران دیده شده بودند اما قبل از آن می بایست تونل بهشت آباد اجرا می شده.
دلیل اصلی دبی کم کارون نیز خشکسالی یا کم آبی نیست. دلیل اصلی سدهای متعددی است که بر روی رود کارون احداث شده و آب به صورت کنترل شده به کارون منتقل می شود.
همیشه باید به یاد داشته باشیم که ما در مورد این استان و آن استان صحبت نمی کنیم. ما در مورد سرزمین عزیزمان ایران صحبت می کنیم که منابع آن متعلق به همه مردم ایران است.
کارخانه های فولاد اصفهان سهم بسیار گسترده ای در بازسازی کشور عزیزمان منجمله خوزستان داشته اند و مردم اصفهان بیشترین آمار شهدا را در دفاع مقدس برای دفاع از مرزها و مردم خوزستان که بخشی از ایران عزیز است داشته اند به صورتی که هنگام جنگ تنها در یک روز در اصفهان پیکرهای مقدس 300 شهید تشییع گردید.
اصفهان مفتخر است که هنگام جنگ بیشترین آمار مهاجرین خوزستان را با آغوش باز پذیرفت.
یادمان باشد گروهی سعی کردند با سیاستهای عامدانه بین اقوام ایرانی تفرقه و جدائی بیاندازند که به یاری خدا تیر همه آنها به سنگ خورد.
لذا اجازه بدهید ما نیز بیش از این سوار موج های فریبنده نشویم و بر طبل تفرقه نکوبیم.
در هرصورت مدیریت منابع آب برای سرزمین پهناوری مانند ایران باید به صورت متمرکز صورت گیرد که خوشبختانه با تشکیل کمیته های مربوطه در دولت تدبیر و امید و استفاده از مشاورین خارجی این مسئله در دست اقدام است و بیاری خداوند بزودی شاهد نتایج آن خواهیم بود.
برای نمونه فقط در یک مورد  رئیس جمهور عزیز آقای دکتر روحانی از تخصیص 10 میلیارد دلار برای حل معضل آب در ایران صحبت کرده اند.
ما در اصفهان همیشه برای همه اقوام ایرانی خصوصاً هموطنان خوزستانی و چهارمحال و بختیاری آرزوی بهترین ها را داریم.
ایوب احمدی 08:36 سه شنبه 4 شهریور 1393
0
 ایوب احمدی
به نظرم سیاست های تمامیت خواهانه مسئولین استان اصفهان جرقه اصلی این ایجاد اختلاف هاست،کشت غرق آبی حتی اگر قبل از به دنیا آمدن من و شما باشد در حال حاضر ضرورت ندارد،صنایع فولاد اصفهان حتی اگر به بازسازی و آبادانی خوزستان و میهن کمک کرده باشد جانمایی صحیحی ندارد،ما باید یاد بگیریم از رفتار های اشتباه خود دست برداریم و منافع ملی را نگاه کنیم نه منطقه ای،دلیلی ندارد وقتی الگوی کشتی حتی اگر تاریخی به اندازه اصفهان داشته باشد یا صنایعی حتی اگر سهم عمده ای در اقتصاد کشور داشته باشد باقی بماند ولی از منافعی از دیگر استان ها کم یا حذف شود،بحث ما هم همین است مسئولین اصفهان چه کار برای دفع بحران کردند،عملا هیچ،تنها زاینده رود را البته برای نمایش و مظلوم نمایی و سهم خواهی بیشتر خشک کرده اند،نکته بعد سط تالاب بامدژ طی سالیان اخیر به یک ششم رسیده است،تالاب شادگان نیز تقریبا نصب شده ، در کنار خطرات زیست محیطی کار و درآمد هزاران نفر از بین رفته،برگشت آب شور دریا در رودخانه کارون تا نزدیکی های دارخوین رسیده و شما میفرمایید همه مشکلات به خاطر سد زدن است،مگر دوران آبگیری سدی شروع شده که چنین کنترلی در حال صورت گرفتن است،خدمتتان عرض کنم بارش باران طی سالهای اخیر آنقدر کم بوده که عملا این سد ها دارند از حیز انتفاع می افتند برای همین در حال ذخیره کردن هستند،در مورد شهدا کسی منکر زحمات و رشادت های شهدا نمی شود اما آیا این باید چماق جدیدی باشد بر سر کسانی که از حقشان صحبت میکنند؟مگر خوزستان شهیدی به این مرز و بوم تقدیم نکرده است؟مگر آوارگی چندین ساله صد ها هزار خوزستانی درد و مشقت کمی بود؟مگر در حوزه های انرژی و کشاورزی این استان خدمت نمیکند آیا دلیلی می شود بگوییم خوزستان به خاطر این خدمات مستحق اهمیت ویژه ایست؟دقیقا مراد صحبت من این است که استان ها از جمله اصفهان می بایست از مواهب خدادادی سرزمین ایران استفاده کنند اما سهم خواهی هرگز
ایوب احمدی 08:36 سه شنبه 4 شهریور 1393
0
 ایوب احمدی
به نظرم سیاست های تمامیت خواهانه مسئولین استان اصفهان جرقه اصلی این ایجاد اختلاف هاست،کشت غرق آبی حتی اگر قبل از به دنیا آمدن من و شما باشد در حال حاضر ضرورت ندارد،صنایع فولاد اصفهان حتی اگر به بازسازی و آبادانی خوزستان و میهن کمک کرده باشد جانمایی صحیحی ندارد،ما باید یاد بگیریم از رفتار های اشتباه خود دست برداریم و منافع ملی را نگاه کنیم نه منطقه ای،دلیلی ندارد وقتی الگوی کشتی حتی اگر تاریخی به اندازه اصفهان داشته باشد یا صنایعی حتی اگر سهم عمده ای در اقتصاد کشور داشته باشد باقی بماند ولی از منافعی از دیگر استان ها کم یا حذف شود،بحث ما هم همین است مسئولین اصفهان چه کار برای دفع بحران کردند،عملا هیچ،تنها زاینده رود را البته برای نمایش و مظلوم نمایی و سهم خواهی بیشتر خشک کرده اند،نکته بعد سط تالاب بامدژ طی سالیان اخیر به یک ششم رسیده است،تالاب شادگان نیز تقریبا نصب شده ، در کنار خطرات زیست محیطی کار و درآمد هزاران نفر از بین رفته،برگشت آب شور دریا در رودخانه کارون تا نزدیکی های دارخوین رسیده و شما میفرمایید همه مشکلات به خاطر سد زدن است،مگر دوران آبگیری سدی شروع شده که چنین کنترلی در حال صورت گرفتن است،خدمتتان عرض کنم بارش باران طی سالهای اخیر آنقدر کم بوده که عملا این سد ها دارند از حیز انتفاع می افتند برای همین در حال ذخیره کردن هستند،در مورد شهدا کسی منکر زحمات و رشادت های شهدا نمی شود اما آیا این باید چماق جدیدی باشد بر سر کسانی که از حقشان صحبت میکنند؟مگر خوزستان شهیدی به این مرز و بوم تقدیم نکرده است؟مگر آوارگی چندین ساله صد ها هزار خوزستانی درد و مشقت کمی بود؟مگر در حوزه های انرژی و کشاورزی این استان خدمت نمیکند آیا دلیلی می شود بگوییم خوزستان به خاطر این خدمات مستحق اهمیت ویژه ایست؟دقیقا مراد صحبت من این است که استان ها از جمله اصفهان می بایست از مواهب خدادادی سرزمین ایران استفاده کنند اما سهم خواهی هرگز
سیاوش صادقی 09:24 سه شنبه 4 شهریور 1393
0
 سیاوش صادقی
بسمه تعالی
با سلام و احترام خدمت همه عزیزان به اطلاع شما برسانم که علت خشکی رودخانه زاینده رود و  احتمال تخریب بناهای تاریخی از جمله سی و سه پل و... صنایع و کارخانه های اطراف شهر اصفهان می باشد نه کشاورزان و دامداران. با توجه به موقعیت خاص رودخانه زاینده رود تمامی برداشت آب از سوی کشاورزان مجددا به رودخانه باز می گردد مثلا دبی آب رودخانه علیرغم برداشت آب کشاورزان در خروجی رودخانه به سمت اصفهان بیش از  دبی ورودی می باشد به همین علت نام این رودخانه را زاینده رود قرار دادند .
سیاوش صادقی 09:31 سه شنبه 4 شهریور 1393
0
 سیاوش صادقی
جناب آقای جمشیدیان
 با سلام عطف به به یادداشت حضرت عالی به آقای احمدی به استحضار می رساند پروژه انتقال آب بهشت آباد تا کنون ردیف اجرایی نداشته است و هر چه اعتبار هزینه شده از محل منابع داخلی شرکت آب منطقه ای اصفهان بوده و عنوان هزینه ها مطالعه بوده و نه اجرا
امیرحسین وحید دستجردی 12:23 سه شنبه 4 شهریور 1393
2
 امیرحسین وحید دستجردی
دوست عزیز آقای احمدی
فکر می کنم توضیحات منطقی و مستدل آقای جمشیدیان به اندازه کافی گویا و رسا باشد و اصرار شما بر همان مواضع قبلی کمی عجیب به نظر می رسد
من هم فکر می کنم اگر ما به جای منطقه ای و محلی فکر کردن افق فکر خود را تا سطح منافع ملی توسعه دهیم کمتر این مشکلات پیش می آید
ضمنا سوالی هم دارم : آیا قرار است جلوی آبیاری غرقابی در اصفهان گرفته شود تا آب اصفهان به چهار محال برود و آنجا آبیاری غرقابی کنند؟!
م افتخاری 12:30 سه شنبه 4 شهریور 1393
0
 م افتخاری
موید گفته‌های آقای مهندس جمشیدیان توجه به چند نکته ضروری به نظر می‌رسد:
برخی از محصولات کلاً الگوی آبیاری مختص خود را دارند
ضمن تائید ضرورت اصلاح الگوی مصرف به ویژه در صنعت و کشاورزی لازم به ذکر است که استفاده از الگوهای آبیاری نظیر قطره‌ای و بارانی با توجه به کیفیت آب از نظر سختی و املاح موجود در آن تعیین  خواهد شد.
 تغییر الگوی آبیاری دیم به آبیاری تحت فشار نیز مصداق بارز اسراف و هدر دادن این مایه حیات بخش است.
همچنین استفاده بی‌رویه از آب و بازگرداندن آب بی کیفیت(زه‌اب کشاورزی) در مسیر رودخانه‌ها نیز جفایی است نابخشودنی در حق استفاده کنندگان پائین دست.
جانمایی کارخانجات تولید فولاد (از نظر نیاز به آب)مربوط به این اواخر نبوده و مربوط به زمانی بوده است که پس از احداث سد زاینده‌رود ،با دبی مشخصی جریان داشته و با احتساب نیاز آبی صنعت در کنار این رودخانه شکل گرفته‌است. در این راستا توجه به جانمایی‌های کارخانجات جدید و بعضاً اجرای آنها خالی از لطف نبیست.

ایوب احمدی 00:06 دوشنبه 10 شهریور 1393
0
 ایوب احمدی
جناب آقای دستجردی آیا میدانید تونل گلاب دو چهارمین تونلی خواهد بود که برای انتقال آب به زاینده رود احداث می گردد؟متاسفانه این شما هستید که منصفانه نگاه نمیکنید و برداشتتان از قضیه آب زاینده رود منطقه ای و ضد ملی ست،سوالی که دارم این است چرا در حالیکه الگوی مصرف در اصفهان سامان دهی نشده است انتقال آب صورت گیرد ؟آیا مردم مناطقی چهارمحال برای کشت غرق آبی مستحق تر نیستند؟آیا کارون نشینان برای این الگوی کشت مستحق تر نیستند؟شما را ارجاع می دهم به فیلمی که 14 مرداد بی بی سی بر سایت خود قرار داد،آب نزدیکی های اصفهان پر خروش جاری ست،منتها آب توسط همین کانال های آب کشاورزان و سهمیه های ذوب آهن و فولاد بلعیده می شود،متاسفانه  شاهد بودیم که همین انتقال آب چند متر مکعبی به یزد هم عده ای بر نتافتند و چگونه آب را بر مردم شهری از ایران (هم وطن ) بستند
م افتخاری 14:21 دوشنبه 10 شهریور 1393
0
 م افتخاری
لطفاً به موقعیت جغرافیایی تونل گلاب 2 دقت نمائید