اخبار   
 

 تادائو آندو و طراحی مرکز فرهنگی پایتخت چین

تادائو آندو مرکز فرهنگی پُلی گِراند در پایتخت چین را طراحی کرد. ساختمان پُلی گِراند تئاتر در شانگهای توسط معمار برجسته تادائو آندو طراحی شده و در مجاورت دریاچه مصنوعی واقع شده است. این مرکز فرهنگی میزبان نمایش، اپرا، کنسرت و طیف وسیعی از دیگر فعالیت‌های فرهنگی در منطقه است ...

تادائو آندو و طراحی مرکز فرهنگی پایتخت چین

تادائو آندو مرکز فرهنگی پُلی گِراند در پایتخت چین را طراحی کرد. ساختمان پُلی گِراند تئاتر در شانگهای توسط معمار برجسته تادائو آندو طراحی شده و در مجاورت دریاچه مصنوعی واقع شده است. این مرکز فرهنگی میزبان نمایش، اپرا، کنسرت و طیف وسیعی از دیگر فعالیت‌های فرهنگی در منطقه است.

تادائو آندو در این پروژه از یک باکس مستطیل شکل با پنج حفره روی آن استفاده کرده که به این منظور از ایجاد حجم سلب و یکنواخت جلوگیری کرده است. در واقع حفره‌های به کار گرفته شده روی حجم ساختمان باعث شده تا نور طبیعی در بخش‌هایی از فضا بهتر وارد شود. این باکس بتنی با جداره‌ی شیشه ای احاطه شده که علاوه بر جنبه‌ی زیبایی ساختمان، به عنوان عایق نیز عمل می‌کند.

به طور کلی مصالح معماری مورد اسفاده ی تادائو آندو در اکثر پروژه‌هایش، بتن خام ، خورشید، آسمان، سایه و آب است که اگر در این پروژه هم دقت کنید،خواهید دید این این عناصر به کار گرفته شده‌اند. تأکید او بر این نکته است که استفاده کنندگان از بنا باید طبیعت را تجربه و احساس کنند و این‌ها همه ریشه در سنت منطقه ای زیستگاه او ـ کانزایی ـ دارد.

  منبع : وبگاه هنرآنلاین
  13:29   چهارشنبه 11 اسفند 1395  
 نظرات