اخبار   
 

 پیوند سازه و منظر در پروژه‌ی «خانه‌ی امین»

پروژه‌ی «خانه‌ی امین» با اتصال به محیط طبیعی پیرامون، همچنین چشم‌انداز پشت ویلا که چشم‌اندازی از شهر است، بنا و منظر را در تلفیق با یکدیگر معنی بخشیده است. وبگاه «آرک‌دیلی» به‌تازگی به معرفی «خانه‌ی امین»، پروژه‌ای مسکونی در لواسان و با طراحی امیر افغان از «گروه معماری A1» پرداخته است ...

پیوند سازه و منظر در پروژه‌ی «خانه‌ی امین»

پروژه‌ی «خانه‌ی امین» با اتصال به محیط طبیعی پیرامون، همچنین چشم‌انداز پشت ویلا که چشم‌اندازی از شهر است، بنا و منظر را در تلفیق با یکدیگر معنی بخشیده است. وبگاه «آرک‌دیلی» به‌تازگی به معرفی «خانه‌ی امین»، پروژه‌ای مسکونی در لواسان و با طراحی امیر افغان از «گروه معماری A1» پرداخته است.

بر این اساس پوسته انعطاف‌پذیر و یکپارچه ساختمان از منظر شهر شروع شده و در کف، دیوارها و سقف حرکت کرده و عناصر تشکیل‌دهنده ساختمان را خلق کرده است.

در این پروژه سعی شده تا متریال به حداقل رسیده و به همین ترتیب عملکرد به میزان زیادی ارتقاء یابد تا استفاده از آبجکت‌های تزئینی و فرمیک، بدون کاربری لازم مورد استفاده قرار نگیرند.

برای اجرای این پوسته یکپارچه متریالی مورد نیاز بوده که در عین سیال بودن از حداقل تنوع برخوردار باشد تا قابل استفاده در سقف، کف، دیوارهای بیرونی و داخلی و راه پله باشد. به همین دلیل بتن اکسپوز انتخاب شده که با قاب‌های فلزی شبکه بندی شده‌اند. برای اجرای پوشش سقف و کف نیز از خاکستر چوب در ترکیبات بتن استفاده شده تا ارتباط مناسبی بین ساختمان و محیط اطراف ایجاد شود و هندسه ساختمان به شکلی مناسب با محیط اطراف تلفیق شود.

در این پروژه پنجره‌ها به مانند یک سطح یکپارچه فضای داخل و خارج را به هم متصل کرده‌اند. به دلیل ایجاد حداکثر شفافیت و جلوگیری از اتلاف انرژی تمام پنجره‌ها و نورگیرها دوجداره هستند.

برای بزرگ‌نمایی، روی عکس‌ها کلیک کنید.‌
  منبع : وبگاه هنرآنلاین
  18:18   سه شنبه 31 مرداد 1396  
 نظرات