اخبار   
 

 نماد تهران ۴۶ساله شد

برج آزادی تهران («شهیاد» سابق) امروز ۴۶سالگی خود را تمام کرد. به گزارش روابط عمومی برج آزادی، ساخت این برج به سال ۱۳۴۵ خورشیدی بازمی‌گردد. در آن سال با برگزاری مسابقه‌ای، فراخوانی برای ارائه‌ی طرحی به‌عنوان نماد تهران منتشر و یک جوان ۲۴ساله به نام مهندس حسین امانت برنده‌ی آن شد. عملیات ساختمان مجموعه‌ی میدان و برج آزادی نیز اوایل سال ۱۳۴۸ آغاز شد و در ۲۴ مهر ۱۳۵۰ پایان یافت و سرانجام این برج در تاریخ ۲۶ دی‌ماه همان سال به بهره‌برداری رسید ...

نماد تهران ۴۶ساله شد

برج آزادی تهران («شهیاد» سابق) امروز ۴۶سالگی خود را تمام کرد. به گزارش روابط عمومی برج آزادی، ساخت این برج به سال ۱۳۴۵ خورشیدی بازمی‌گردد. در آن سال با برگزاری مسابقه‌ای، فراخوانی برای ارائه‌ی طرحی به‌عنوان نماد تهران منتشر و یک جوان ۲۴ساله به نام مهندس حسین امانت برنده‌ی آن شد. عملیات ساختمان مجموعه‌ی میدان و برج آزادی نیز اوایل سال ۱۳۴۸ آغاز شد و در ۲۴ مهر ۱۳۵۰ پایان یافت و سرانجام این برج در تاریخ ۲۶ دی‌ماه همان سال به بهره‌برداری رسید.

برج آزادی ۴۵ متر از سطح زمین ارتفاع دارد و میدان آزادی با مساحت کلی ۷۸۰۰۰ متر مربع یکی از بزرگ‌ترین میادین ایران به شمار می‌رود.

این برج در طول عمر خویش شاهد اتفاقات زیادی بوده است و در واقع از آن به عنوان یکی از نمادهای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نام برده می‌شود. همچنان که نماد زیبای تهران هر سال میزبان جشن پیروزی انقلاب با حضور مردم و مسئولین است.

امروز مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی زیر نظر بنیاد فرهنگی هنری رودکی فعالیت می‌کند و همه روزه به ویژه در ایام نوروز هر سال میزبان گردشگران بسیاری از داخل و خارج از کشور است. بازدید کنندگان از سالن‌های زیر سطح میدان نظیر سالن ایرانشناسی، گذرگاه پیشینیان، تالار کهن، تالار آیینه، نگارخانه‌های اقوام و بوستان بازدید کرده و سپس از طریق آسانسور و راه پله به طبقات بالایی برج دسترسی پیدا می‌کنند.

همچنین سالن اصلی مجموعه در بخش زیرین میدان میزبان برگزاری کنسرت‌های موسیقی، نمایش‌ها، همایشات و مراسمات مختلف فرهنگی و هنری می‌شود.

برج آزادی به عنوان یک اثر ملی در سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ثبت رسیده است و طی ۴ سال آینده، با رسیدن به ۵۰ سالگی عنوان بنای تاریخی را به خود خواهد گرفت.

بازدید معاون بین الملل روابط عمومی شهرداری تهران از برج آزادی

گشتاسب مظفری معاون بین‌الملل مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با همراهی تیم همکارانش از برج آزادی بازدید کرد.

پس از این بازدید مظفری به همراه نعمت اله پایان رئیس مجموعه برج آزادی، اعظم محمدیان مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، ندا علاقه بند مدیر روابط عمومی برج آزادی و سایر همکاران معاونت بین الملل مرکز ارتباطات شهرداری تهران در جلسه ای مشترک به بررسی راه های افزایش تعاملات میان برج آزادی و شهرداری تهران پرداختند.

افزایش توجه از جانب شهرداری به مجموعه برج آزادی و تاکید بر افزایش بازدید از سوی گردشگران و میهمانان خارجی شهرداری از برج آزادی در جهت معرفی هرچه بیشتر این مجموعه از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.

ـ همچنین بنگرید به :
■ شماره‌ی نخستِ فصل‌نامه‌ی «مهراز»، دربردارنده‌ی :
ـ معرفی مهندس حسین امانت و آثار وی
ـ مقاله : «از شهیاد تا آزادی» ؛ بررسی مفصل معماری برج آزادی
ـ گفت‌وگوی اختصاصی با مهندس حسین امانت


  منبع : خبرگزاری هنرآنلاین
  20:59   سه شنبه 26 دی 1396  
 نظرات