اخبار   
 

 مرمت برج و باروی شهر یزد

برج و باوری تاریخی یزد مرمت می‌شود. به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌ی کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، علی اصغر صمدیانی با اعلام این خبر گفت: یکی از شاخصه‌های شهر یزد، برج و باروی محله‌ی فهادان و کوشک‌نو است. این برج و بارو دربرگیرنده‌ی بخشی از گستره‌ی بافت تاریخی و ثبتی یزد است، که ساخت آن در سال ۴۳۲ هجری و به دستور ابومنصور دیلمی انجام گرفته است ...

مرمت برج و باروی شهر یزد

برج و باوری تاریخی یزد مرمت می‌شود. به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌ی کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، علی اصغر صمدیانی با اعلام این خبر گفت: یکی از شاخصه‌های شهر یزد، برج و باروی محله‌ی فهادان و کوشک‌نو است. این برج و بارو دربرگیرنده‌ی بخشی از گستره‌ی بافت تاریخی و ثبتی یزد است، که ساخت آن در سال ۴۳۲ هجری و به دستور ابومنصور دیلمی انجام گرفته است.

معاون میراث‌فرهنگی یزد با اشاره به اینکه مرمت و بهسازی این اثر ارزشمند در تیرماه سال‌ جاری آغاز شده و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار کرد: برای مرمت این بنا اقداماتی نظیر اجرای فنداسیون، کرسی‌چینی و اجرای دیوار خشتی انجام می‌شود. برج و باروی یزد در سال۱۳۵۲ به شماره ۹۵۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری هنرآنلاین
  08:19   دوشنبه 24 شهریور 1399  
 نظرات