اخبار   
 

 کارخانه‌ی ریسباف از ظرفیت بهره‌برداری بین‌المللی برخوردار است

معاون وزیر راه و شهرسازی در نشستِ امضای قرارداد کارخانه‌ی ریسباف با تأکید بر این که این کارخانه باید مورد بهره‌برداریِ بین‌المللی قرار گیرد، گفت: کارخانه‌ی ریسباف باید به اثری جذاب در مقیاس ملی بدل شود، چرا که این مجموعه از نظر جغرافیایی و فضایی این ظرفیت را دارد ...

کارخانه‌ی ریسباف از ظرفیت بهره‌برداری بین‌المللی برخوردار است
■ «ضرورت تهیه‌ی سند راهبردی برای آغاز عملیات اجرایی مرمت ریسباف»


معاون وزیر راه و شهرسازی در نشستِ امضای قرارداد کارخانه‌ی ریسباف با تأکید بر این که این کارخانه باید مورد بهره‌برداریِ بین‌المللی قرار گیرد، گفت: کارخانه‌ی ریسباف باید به اثری جذاب در مقیاس ملی بدل شود، چرا که این مجموعه از نظر جغرافیایی و فضایی این ظرفیت را دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمدسعید ایزدی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در جلسه امضای قرارداد واگذاری کارخانه ریسباف با تأکید براینکه این کارخانه آخرین بازمانده از معماری معاصر اصفهان به شمار می‌رود گفت: طی بازدیدی که وزیر راه و شهرسازی حدود دو سال و نیم گذشته از این کارخانه داشتند، این بنای تاریخی مورد توجه قرار گرفت و قرار شد تا بنای آن به عنوان ثروتی مجدد به خدمت شهروندان بازگشته و مورد بهره‌بهرداری قرار بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: پس از تلاش‌های بسیار امروز موفق شدیم تا قراداد تملک آن را با بانک ملی امضا کرده واین اقدام بزرگ را به نتیجه برسانیم.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه بتوان با حمایت استاندار و تمامی مسئولان استانی ابن اثر ارزشمند را به فضایی برای خدمت‌رسانی به شهر اصفهان تبدیل کرد گفت: کارخانه ریسباف باید به اثری جذاب در مقیاس ملی بدل شود چراکه این مجموعه از نظر جغرافیایی و فضایی این ظرفیت را دارد.

ایزدی در ادامه سخنان خود از تشکیل شورای راهبری به منظور برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های مرمت و احیای ریسباف خبر داد و گفت: تاکنون دو جلسه از این شورا با حضور مقامات ملی، سازمان‌های مربوطه و نمایندگان محلی تشکیل و درخصوص چارچوب فعالیت‌هایی که باید برای این مجموعه انجام شود مذاکراتی انجام شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: تهیه سند راهبردی در این مسیر برای مبنای عمل قرار گرفتن عملیات بهره‌برداری مجدد از ریسباف اولین اقدامی بود که در این شورا انجام شده و هم‌اکنون در مراحل پیگیری جهت تصویب در شورای عالی شهرسازی است.

ایزدی برگزاری مسابقه بین‌المللی با هدف مشخص شدن طرح نهایی در اجرای عملیات مرمت و بهره‌برداری را گام دوم در این مسیر اعلام کردو گفت: از آنجا که کارخانه ریسباف ظرفیت بهره‌برداری بین‌المللی را داراست در این مسابقه طرح برگزیده از بین مشاورین بین‌المللی انتخاب و اجرایی خواهد شد.

example-image

ـ در همین زمینه :
■ وزارت راه و شهرسازی "ریسباف" را نجات داد
■ حفظ ریسباف، تغییر رویکرد‌ توسعه‌ی سوداگرانه به توسعه‌ی مسئولانه‌ی شهری است
■ استاندار اصفهان : تملک کارخانه‌ی ریسباف، ایثار وزارت راه و شهرسازی بود
■ ایده‌ی وزارت راه و شهرسازی در بهره‌برداری بین‌المللی از ریسباف تحسین‌برانگیز است

  منبع : وزارت راه و شهرسازی
  10:29   شنبه 25 دی 1395  
 نظرات