اخبار   
 

 بررسی ابعاد حقوقی بی‌توجهی بنیاد مستضعفان به آثار تاریخی تحت نظارتش

امروز (سه‌شنبه، ۲ خرداد ۱۳۹۶) شادی مکی، گزارشگر روزنامه‌ی «قانون»، به بهانه‌ی وضعیت نامعلوم کاخ گچسر و چند نمونه‌ی مشابه با این بنای ثبت‌شده، در گزارشی با عنوان «بنیاد تخریب آثار ملی»، ابعاد حقوقی بی‌توجهی بنیاد مستضعفان به آثار تاریخی تحت نظارتش را بررسی کرده است؛ که دعوت می‌کنیم مخاطبان ارجمند iiiwe.com حتماً این گزارش را در بخش «گزارش»های وبگاه مطالعه بفرمایند ...


امروز (سه‌شنبه، ۲ خرداد ۱۳۹۶ ) شادی مکی، گزارشگر روزنامه‌ی «قانون»، به بهانه‌ی وضعیت نامعلوم کاخ گچسر و چند نمونه‌ی مشابه با این بنای ثبت‌شده، در گزارشی با عنوان «بنیاد تخریب آثار ملی»، ابعاد حقوقی بی‌توجهی بنیاد مستضعفان به آثار تاریخی تحت نظارتش را بررسی کرده است؛ که دعوت می‌کنیم مخاطبان ارجمند iiiwe.com حتماً این گزارش را در بخش «گزارش»های وبگاه مطالعه بفرمایند.

کاخ گچسر که مربوط به دوره پهلوی اول و در شهرستان کرج، بخش مرکزی، روستای گچسر واقع شده است، در تاریخ ۱۰ دی ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۶۵۷۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. این کاخ در ‌سال ١٣١٧ همزمان با ساخت تونل کندوان ساخته شد تا رضا شاه پهلوی در آن اقامت کند و از نزدیک شاهد ساخته‌شدن تونل باشد. همان وقت در کنار کاخ، هتلی نیز برای اقامت مهندسان سازنده تونل ساخته شد. این کاخ بعدها در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت؛ سازمانی که مدعی مالکیت بر دو کاخ نیاوران و سعدآباد نیز هست و در مورد مالکیت این دوکاخ، با دولت در کشمکش است. اما حالا چند روزی است که اخباری مبنی بر فروش این بنای تاریخی توسط بنیاد مستضعفان به گوش می‌رسد. این پرسش که آیا این اقدام، امری قانونی است یا نه و آیا تمام فرآیندهای قانونی مرتبط ‌در این پرونده طی شده است، با دو تن از مسئولان سازمان میراث فرهنگی به بحث گذاشته شده، که پیشنهاد می‌کنیم حتماً این گزارش را در بخش «گزارش»های iiiwe.com مطالعه بفرمایید.


با کلیک روی هر یک از تصاویر این خبر، صفحه‌ی گزارش یادشده برای شما گشوده خواهد شد.

  منبع : بخش گزارش‌های iiiwe
  12:27   سه شنبه 2 خرداد 1396  
 نظرات