اخبار   
 

 در اصفهان «پایگاه ملی پل‌های زاینده‌رود» راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: برای سامان‌دهی، بررسی و نظارت بیش‌تر بر روی پل‌های تاریخی، پایگاه ملی پل‌های زاینده‌رود به‌زودی راه‌اندازی می‌شود ...

در اصفهان «پایگاه ملی پل‌های زاینده‌رود» راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: برای سامان‌دهی، بررسی و نظارت بیش‌تر بر روی پل‌های تاریخی، پایگاه ملی پل‌های زاینده‌رود به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

فریدون اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به راه‌اندازی پایگاه ملی پل‌های زاینده‌رود اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که در دست اقدام است راه‌اندازی پایگاه ملی پل‌های زاینده‌رود درخواست داده‌ایم و هماهنگی‌های اولیه برای ایجاد دفتر و این پایگاه انجام شده است.

example-image

وی افزود: این پایگاه بر روی پل‌های زاینده‌رود نظارت دارد و با حضور کارشناسان و متخصصان میراث‌فرهنگی در مورد پل‌ها مطالعه بررسی پایش و پیگیری نواقص و مشکلات را پیگیری می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان بیان کرد: از پل اورگان در غرب استان بخش چنارود چادگان تا ورزنه در شرق استان اصفهان مورد پایش قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: پل اورگان در حال ثبت ملی است و در حال پیگیری هستیم تا این پل در فهرست آثار ملی ایران به ثبت برسد.

اللهیاری اظهار داشت: برای پل‌ها برنامه‌های مفصلی داریم اگرچه محدودیت اعتبار مانع برخی از اقدامات شده اما در بخش‌های استحکام و مرمت مطالعاتی و پژوهشی پیرامون پل‌های زاینده‌رود و همچنین مبلمان پل‌های زاینده‌رود برنامه‌های زیادی داریم.

  منبع : خبرگزاری تسنیم
  13:25   دوشنبه 19 بهمن 1394  
 نظرات