اخبار   
 

 موافقت سپاه با واگذاری بخشی از کاخ مروارید به میراث فرهنگی البرز

استاندار البرز از موافقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با واگذاری بخشی از زمین ۱۱۲هکتاری کاخ مروارید به میراث فرهنگی استان خبر داد. حمید طهایی در جلسه‌ی ستاد اقتصاد مقاومتی استان که بعدازظهر سه‌شنبه در سینماپارک شهید چمران کرج برگزار شد، با اشاره به وضعیت تملک کاخ مروارید، گفت: کاخ مروارید بنایی بازمانده از دوره‌ی پهلوی در منطقه‌ی مهرشهر کرج و در نزدیکی فرودگاه پیام است ...

موافقت سپاه با واگذاری بخشی از کاخ مروارید به میراث فرهنگی البرز

استاندار البرز از موافقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با واگذاری بخشی از زمین ۱۱۲هکتاری کاخ مروارید به میراث فرهنگی استان خبر داد. حمید طهایی در جلسه‌ی ستاد اقتصاد مقاومتی استان که بعدازظهر سه‌شنبه در سینماپارک شهید چمران کرج برگزار شد، با اشاره به وضعیت تملک کاخ مروارید، گفت: کاخ مروارید بنایی بازمانده از دوره‌ی پهلوی در منطقه‌ی مهرشهر کرج و در نزدیکی فرودگاه پیام است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سالها پیش این کاخ را از بنیاد مستضعفان خریداری کرده است، افزود: میراث فرهنگی استان البرز برای پازپس گیری این بنای تاریخی با همکاری قوه قضائیه اقدامات لازم را انجام داده است.

طهایی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی استان البرز مدعی است همه ۱۱۲ هکتار مجموعه کاخ مروارید باید واگذار شود، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با واگذاری بخشی از این مجموعه به میراث فرهنگی موافقت کرده است این در حالی است که میراث فرهنگی خواستار واگذاری کل مجموعه است.

وی با اشاره به خواسته میراث فرهنگی به حق است، افزود: این محموعه ۱۱۲ هکتاری مجموعه ای شامل فضای سبز که در آن گونه های نادر گیاهی کاشته شده است و همچنین بنای تاریخی است.



طهایی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مراحل قانونی را برای خریداری این بنا انجام داده است، تصریح کرد: زمانی که استان البرز زیرمجموعه استان تهران بوده است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با طی کردن مراحل قانونی و گرفتن موافقت کمیسیون ماده ۵ تهران توانسته است مجوز ساخت و ساز در بخشی از این بنا را دریافت کند.

وی با تاکید بر اینکه سپاه به لحاظ قانونی حق دارد که در این بنا ساخت و ساز انجام دهد به طرح این سئوال پرداخت و ادامه داد: آیا مصلحت ایجاب می کند که در کنار یک بنای تاریخی ساخت و ساز انجام شود؟

استاندار البرز گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشروط بر اینکه زمین معوض دریافت کند کل بنا را واگذار خواهد کرد.

وی با اشاره به سرنوشت باغ سیب کرج تصریح کرد: خوشبختانه یکی از دستاوردهای سفر ریاست جمهوری حفط فضای سبز باقیمانده باغ برای مردم استان البرز بود.

  منبع : خبرگزاری مهر
  08:22   چهارشنبه 17 آذر 1395  
 نظرات