اخبار   
 

 معماریِ تندیس‌گون در پروژه‌ی فینالیستِ جایزه‌ی معمار ۹۶

طرح «ویلای برادر بزرگ‌تر» مکعبی را شکل داده که تحت تأثیر رویدادهای درونِ خود ملتهب شده است. طراحی «ویلای برادر بزرگ‌تر» را علیرضا تغابنی انجام داده است. این طرح که در لواسان تهران ساخته شده، امسال در میان فینالیست‌های جایزه‌ی معمار ۹۶ قرار گرفته است ...

معماریِ تندیس‌گون در پروژه‌ی فینالیستِ جایزه‌ی معمار ۹۶

طرح «ویلای برادر بزرگ‌تر» مکعبی را شکل داده که تحت تأثیر رویدادهای درونِ خود ملتهب شده است. طراحی «ویلای برادر بزرگ‌تر» را علیرضا تغابنی انجام داده است. این طرح که در لواسان تهران ساخته شده، امسال در میان فینالیست‌های جایزه‌ی معمار ۹۶ قرار گرفته است.

ساختار فضایی این بنا، مبتنی بر چگونگی ترکیب سقفی چتر گونه است. این مجموعه در حقیقت مکعبی است که تحت تأثیر رویدادهای درون خود ملتهب شده و این التهاب که برآمده از برنامه‌ریزی و استراتژی کارکردی پروژه است، به‌طورقطع ویلا را در مرز ساختمان‌های شیب‌دار و مکعبی قرار داده است.

دسترسی اصلی به ساختمان ویلا برادر بزرگ‌تر، از طریق پلکان جانبی انجام می‌شود که از بیرون ساختمان شبیه به یک شئ پر و خالی و مجسمه مانند است و از طریق یک پل به ساختمان متصل می‌شود که مسیر اصلی ورود به طبقه بالا و فضاهای عمومی است. همچنین دسترسی به طبقه همکف به‌صورت جداگانه در نظر گرفته شده است.

به‌طورکلی معماری این ساختمان به صورتی است که بیننده پس از ورود و از طریق راه ‌پله ورودی با ارتفاع کم تا فضاهای عمومی که به‌تدریج دیده می‌شوند و انقباض و انبساط متعدد،با فضاها و دیدگاه‌های مختلف روبرو می‌شود.

برای بزرگ‌نمایی، روی عکس‌ها کلیک کنید.‌
برای بزرگ‌نمایی، روی عکس‌ها کلیک کنید.‌
برای بزرگ‌نمایی، روی عکس‌ها کلیک کنید.‌

  منبع : خبرگزاری هنرآنلاین
  10:22   یکشنبه 10 دی 1396  
 نظرات