اخبار   
 

 نوسازی شعبه‌ی ژاپنی «لویی ویتون» با الهام از «آرت‌‌دکو» و «کیمونو»

طراحی ساختمان «لویی ویتون» در «گینزا» با الهام از «آرت‌دکو» و «کیمونو» انجام گرفته است. در طراحی نمای تازهی ساختمان «لویی ویتون» با طراحی «جون آوکی»، از آوازه‌ی شهر «گینزا» در هنر «آرت‌دکو» الهام گرفته شده است. «گینزا» که در قدیم ورودی شهر توکیو بود، در کنار منطقه‌ی «شیمباسی» و نخستین ایستگاه راه‌آهن ژاپن به سوی آب‌های آزاد و در نتیجه ارتباط با خارج از کشور، ساخته شد ...

نوسازی شعبه‌ی ژاپنی «لویی ویتون» با الهام از «آرت‌‌دکو» و «کیمونو»

طراحی ساختمان «لویی ویتون» در «گینزا» با الهام از «آرت‌دکو» و «کیمونو» انجام گرفته است. در طراحی نمای تازهی ساختمان «لویی ویتون» با طراحی «جون آوکی»، از آوازه‌ی شهر «گینزا» در هنر «آرت‌دکو» الهام گرفته شده است. «گینزا» که در قدیم ورودی شهر توکیو بود، در کنار منطقه‌ی «شیمباسی» و نخستین ایستگاه راه‌آهن ژاپن به سوی آب‌های آزاد و در نتیجه ارتباط با خارج از کشور، ساخته شد.

برای طراحی نما با توجه به سابقه شهر به دنبال طرحی مدرن و نوآورانه مورد نظر بود و در نهایت با الهام از یکی از طرح‌های هندسی بکار رفته در محصولات لویی ویتون و طرح یک کیمونوی سنتی ژاپن، سطح هندسی نما طراحی و اجرا شد.

طرح نما به گونه ای است که با توجه به تغییر نور در ساعات مختلف روز، چشم انداز متفاوتی به عابران می‌دهد. در طول شب نیز نورپردازی پشت این طرح‌های هندسی جلوه زیبایی به ساختمان می‌دهد. بخاطر فرم متمایز نما، این ساختمان از فواصل دور بخوبی قابل تشخیص است.

example-image example-image

  منبع : وبگاه هنرآنلاین
  18:17   یکشنبه 26 دی 1395  
 نظرات