اخبار   
 

 تیم ایرانی برگزیده ششمین دوره مسابقات building trust international شد

ششمین دوره مسابقات بین المللی موسسه building trust international با محوریت معماری، نیاز گمشده مردم محروم و با حمایت مالی سازمان بین المللی یونسکو در سال ٢٠١٥ میلادی برگزار و نتایج آن اعلام شد...

تیم ایرانی برگزیده ششمین دوره مسابقات building trust international شد

ششمین دوره مسابقات بین المللی موسسه building trust international با محوریت معماری، نیاز گمشده مردم محروم و با حمایت مالی سازمان بین المللی یونسکو در سال ٢٠١٥ میلادی برگزار و نتایج آن اعلام شد.



معماری نیوز - سودابه کیخا: ششمین دوره مسابقات بین المللی موسسه building trust international با محوریت معماری، نیاز گمشده مردم محروم و با حمایت مالی سازمان بین المللی یونسکو در سال ٢٠١٥ میلادی برگزار و نتایج آن اعلام شد.

علاوه بر خلاقیت و نوآوری در معماری منطبق با اقلیم و فرهنگ منطقه که از خواسته های اصلی این مسابقات به شمار میرود، قابل اجرا بودن آسان با استفاده از نیروی محلی و تکنولوژی بومی نیز مورد تاکید جدی برگزارکنندگان بوده است.

از این رو ششمین دوره این مسابقات با استقبال چشمگیری از شرکتهای معتبر معماری سرتاسر جهان روبرو و ١٨٣ طرح مورد بررسی و قضاوت هیات داوران واقع گردید که از این میان تیم شرکت کننده ایرانی به سرگروهی آقایان امیرعباس ابوطالبی و هومن بالازاده موفق به کسب طرح برگزیده این دوره از مسابقات گردید.



طراح: امیرعباس ابوطالبی - هومن بالازاده گروه طراحی: فاطمه تاجیک، یاسمن فروتن، هدی برزگر گنجی، آرتشین مازوجی و سمیرا حاجی نصیری



از خصوصیات بارز این طرح میتوان به ایجاد مدولهای آموزشی با سازماندهی متمرکز جهت پایین آوردن تبادل حرارتی، استفاده از برف به عنوان عایق حرارتی در بام تخت، الهام از چادرهای بومی اقوام مغول، طراحی بافت منحصر به فرد آجری در نمای دوجداره و استفاده از لعاب رنگی جهت ایجاد نشاط در محیط آموزشی کودکان اشاره کرد.



  منبع : معماری نیوز
  10:04   سه شنبه 12 خرداد 1394  
 نظرات