اخبار   
 

 ایده‌پردازی طراحان ایرانی در رقابت طراحی موزه‌ی بین‌المللی خط کره‌ی جنوبی

طراحان ایرانی در رقابت طراحی موزه‌ی بین‌المللی خط کره‌ی جنوبی ایده‌ی پیشنهادی خود را ارائه کردند. پرهام ادیب‌پور با همکاری مصطفی شادکام، علیرضا کریمی کلور و آرین لطفی طرح پیشنهادی خود را در پاسخ به فراخوان وزارت فرهنگ کره‌ی جنوبی برای دریافت ایده‌های طراحان سراسر جهان در سال جاری میلادی در این رویداد عرضه کرده‌اند ...

ایده‌پردازی طراحان ایرانی در رقابت طراحی موزه‌ی بین‌المللی خط کره‌ی جنوبی

طراحان ایرانی در رقابت طراحی موزه‌ی بین‌المللی خط کره‌ی جنوبی ایده‌ی پیشنهادی خود را ارائه کردند. پرهام ادیب‌پور با همکاری مصطفی شادکام، علیرضا کریمی کلور و آرین لطفی طرح پیشنهادی خود را در پاسخ به فراخوان وزارت فرهنگ کره‌ی جنوبی برای دریافت ایده‌های طراحان سراسر جهان در سال جاری میلادی در این رویداد عرضه کرده‌اند.

موزه بین‌المللی خط کره جنوبی که بر تاریخ خط‌ و نوشتار در فرهنگ‌های و تمدن‌های مختلف تمرکز خواهد داشت، قرار است در پارک مرکزی سانگدو در اینچئون کره جنوبی تأسیس شود.

بر این اساس طراحان ایرانی به ایده‌پردازی برای طراحی این مرکز فرهنگی بین‌المللی پرداخته‌اند و با توجه به این که کشور کره جنوبی میزبان تأسیس موزه جهانی خط شناخته شده، ضمن استفاده از تکنولوژی روز دنیا به مفاهیم بنیادی معماری شرق و به خصوص کره در این پروژه توجه نشان داده‌اند.

در ایده‌پردازی طراحان ایرانی برای این مرکز فرهنگی، با توجه به خواسته‌های کارفرما مبنی بر توجه به منظر و تداوم دید برای عابرین پیاده و در جهت حفظ تداوم دید، بخش اصلی موزه و گالری‌ها به زیر زمین کشانده شده و حجم خدماتی به صورت شفاف از زمین جدا شده است.

ایده اولیه این طراحان استفاده از نمادی آشنا از فرهنگ شرق دور یعنی نشان "یینگ" و" یانگ" به عنوان کانسپت اصلی طرح معرفی شده .

با توجه به وجود رودخانه در کنار مجموعه، همچنین وجود محدودیت ارتفاع ترکیبی از اصول معماری مدرن و مفاهیم معماری کره در این طرح مورد استفاده قرار گرفته است. توجه به خلوص فرم و مصالح و هماهنگی با محیط از اصول اصلی طراحی این فضاست.

در این ایده‌پردازی مجموعه ستون‌های مکعبی در بخش لابی ورودی و به صورت مدولار به چهار زبان زنده دنیا در مورد تاریخ خط‌های جهان تعبیه شده تا کاربر قبل از ورود به فضای موز آمادگی نسبی با موزه و اتفاقات آن پیدا کند.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : وبگاه هنرآنلاین
  05:59   دوشنبه 20 شهریور 1396  
 نظرات