اخبار   
 

 طرح یک شرکت ایرانی برای خنک‌سازی طبیعی ساختمان‌ها در مناطق خشک

یک شرکت ایرانی برای مبارزه با مشکل کم‌آبی و خشک‌سالی به یک راه‌حل نوین در مناطق خشک کشور متوسل شده است. به گزارش «اینهبیتت»، یک شرکت معماری ایرانی به نام BMDesign Studios با طراحی سقف‌های کاو (مقعر)، یک سامانه‌ی دوسقفه را برای گردآوری و اندوختن آب باران و افزایش خنک‌سازیِ طبیعی طراحی کرده است ...

طرح یک شرکت ایرانی برای خنک‌سازی طبیعی ساختمان‌ها در مناطق خشک

یک شرکت ایرانی برای مبارزه با مشکل کم‌آبی و خشک‌سالی به یک راه‌حل نوین در مناطق خشک کشور متوسل شده است. به گزارش «اینهبیتت»، یک شرکت معماری ایرانی به نام BMDesign Studios با طراحی سقف‌های کاو (مقعر)، یک سامانه‌ی دوسقفه را برای گردآوری و اندوختن آب باران و افزایش خنک‌سازیِ طبیعی طراحی کرده است.

سقف مقعر برای محیط‌های خشک مهندسی شده که در آن جمع آوری آب باران با توجه به نرخ بالای تبخیر ​​و بارش سالانه کم امری دشوار است. سیستم دو سقفه که شامل یک سقف گنبدی در زیر حوضه آبریز کاسه مانند است به این منظور طراحی شده تا حتی کوچکترین مقدار باران را جمع کرده و به مقادیر زیاد تبدیل کند. با جمع آوری آب باران توسط این کاسه‌ها در نهایت خنک کنندگی طبیعی از طریق ایجاد سایه بین دوسقف گنبدی و مقعر و حرکت باد بین دو سقف ایجاد می‌شود. این سقف‌ها به تنظیم درجه حرارت داخل ساختمان کمک می‌کنند. با این سیستم، معماران تخمین می‌زنند که ۲۸ متر مکعب آب را می‌توان تنها با ۹۲۳ متر مربع از سطح سقف مقعر برداشت کرد. هدف BMDesign افزایش خنک کنندگی طبیعی در ساختمان‌ها است.


  منبع : خبرگزاری ایسنا
  13:09   سه شنبه 14 دی 1395  
 نظرات