اخبار   
 

 نخستین مدرسه‌ی معماری ایران آغاز به کار می‌کند

"تهران" به عنوان یک دغدغه، موضوعی است که نخستین مدرسه‌ی معماری ایران (Caai) در کانون معماران معاصر، با آن در بهمن ماه ۱۳۹۵ آغاز به کار می‌کند ...

نخستین مدرسه‌ی معماری ایران آغاز به کار می‌کند

"تهران" به عنوان یک دغدغه، موضوعی است که نخستین مدرسه‌ی معماری ایران (Caai) در کانون معماران معاصر، با آن در بهمن ماه ۱۳۹۵ آغاز به کار می‌کند.

به گزارش هنرآنلاین، در این دوره هشت ماهه که استودیوهای همگرا نام دارد، سه مسأله کلیدی و عینی در خصوص شهر تهران مطرح خواهد شد که به صورت درس بندی‌های طرح‌ریزی شده با روشی نوگرایانه ارائه می‌شود.

هسته اصلی آموزشی استودیو را کارگاه‌های عملی طراحی تشکیل می‌دهند. تئوری و مبانی نظری معماری، تکنولوژی معماری دیجیتال، نگارش معماری و تفکر انتقادی، ریاضیات فرم و شکل‌دهی داده‌ها، روش‌های آماده سازی و ارائه portfolio از دیگر درس‌هایی است که در استودیوهای همگرای نخستین مدرسه معماری ایران آموزش داده می‌شود.

مدیریت علمی این مدرسه به عهده هومن طالبی است. هما فرجادی (استاد دانشگاه هاروارد، ییل، پن، ادینبروگ، کلمبیا، ویرجینیا و مدرسه معماریAA)؛ هومن طالبی (معمار، مدرس کارگاه طراحی و ساخت در مؤسسات آکادمیک کشورهای رومانی و کاستاریکا ، طراح ارشد سابق دفتر زاها حدید)؛ علیرضا تغابنی (معمار، مدرس دانشگاه، برنده جوایز متعدد ملی و بین المللی)؛ فرشاد مهدی‌زاده (معمار، دانش‌آموخته مدرسه عالی معماری iaac اسپانیا، داور فستیوال جهانی معماریWAF، برنده جایزه معماری ارکیتایزر آمریکا)؛ زوبین خبازی (پژوهشگر، نویسنده، فلوشیپ دکترای معماری در سنگاپور) و نیلوفر کاخی (معمار، پژوهشگر تاریخ و تئوری معماری مدرسه AA و نامزد دریافت جایزه RIBA) از جمله اساتید این دوره از استودیوهای همگرا هستند.

پذیرش استودیوهای همگرا در مرحله‌ی اول بر اساس نتیجه‌ی بررسی portfolio و در مرحله‌ی بعدی متناسب با نتیجه‌ی مصاحبه خواهد بود. علاقه‌مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبگاه www.archca.com مراجعه و یا با شماره‌های ۸۸۰۹۳۲۵۵-۰۲۱ و ۸۸۰۷۵۲۶۸-۰۲۱ تماس حاصل نمایند.



مرحله‌ی نخست پذیرش مدرسه‌ی معماری

روابط عمومی کانون معماران، ۱۸ام دی‌ماه را پایان مهلت رسال پورتفولیو جهت پذیرش در استودیوهای همگرا اعلام کرد. استودیوهای همگرا عنوان دوره‌ی ۸ ماهه‌‌ای است که نخستین مدرسه‌ی معماری ایران با آن آغاز به کار می‌کند. مدیریت علمی این مدرسه را هومن طالبی بر عهده دارد. هما فرجادی، علیرضا تغابنی، فرشاد مهدی‌زاده‌، زوبین خبازی و نیلوفر کاخی از جمله اساتید این دوره از استودیوهای همگرا هستند.

دانشجویان می‌توانند با مراجعه به وبگاه www.archca.com از جزئیات دقیق ای دوره، کلاس‌ها و اساتید آن، همچنین نحوه‌ی پذیرش دومرحله‌ای در این مدرسه اطلاع حاصل نمایند.

  منبع : وبگاه هنرآنلاین
  19:19   سه شنبه 14 دی 1395  
 نظرات