اخبار   
 

 ناهماهنگی به لغو پروژه‌ی «زاها حدید» انجامید

ساخت مجتمع مسکونی Casa Atlantica در ریودژانیرو، نخستین پروژه‌ی «زاها حدید» در آمریکای جنوبی، لغو شد. علت کنسل شدنِ پروژه، تأخیر شهرداری برای صدور مجوز و راه‌اندازیِ مقدمات اولیه برای آغاز کار بود. این تأخیرها باعث شد برنامه‌ی زمان‌بندی و تاریخ افتتاح پروژه دچار اخلال شود، که همین امر به لغو پروژه انجامید. طراحی این مجتمع مسکونی لوکس سال ۲۰۱۳ آغاز شد و می‌بایست برای المپیک ۲۰۱۶ برزیل افتتاح می‌شد ...

ناهماهنگی به لغو پروژه‌ی «زاها حدید» انجامید

ساخت مجتمع مسکونی Casa Atlantica در ریودژانیرو، نخستین پروژه‌ی «زاها حدید» در آمریکای جنوبی، لغو شد. علت کنسل شدنِ پروژه، تأخیر شهرداری برای صدور مجوز و راه‌اندازیِ مقدمات اولیه برای آغاز کار بود. این تأخیرها باعث شد برنامه‌ی زمان‌بندی و تاریخ افتتاح پروژه دچار اخلال شود، که همین امر به لغو پروژه انجامید. طراحی این مجتمع مسکونی لوکس سال ۲۰۱۳ آغاز شد و می‌بایست برای المپیک ۲۰۱۶ برزیل افتتاح می‌شد.

ابتدا این ساختمان به عنوان یک هتل لوکس در نظر گرفته شده بود که با مشارکت های زیاد بین کارفرما و تیم طراحی به مجتمعی مسکونی با ۳۰ آپارتمان تبدیل گردید. طبق گفته عمر پرز سرمایه گذار پروژه، ساخت مجتمع قرار بود ژانویه امسال آغاز شود و هزینه های لازم به تیم معماری پرداخت شده بود. با این حال تاخیر و عدم هماهنگی بین شهرداری ریو و تیم سازنده باعث شد تا سرمایه گذار به واسطه چنین روند بی برنامه ای عقب نشینی کند و زمین ها را در یک حراجی به فروش برساند.

در طول پنج سال گذشته موانع اداری و بروکراسی منجر به تاخیر در ساخت پروژه بود که در نهایت ساخت آن را کنسل کرد. ریو تنها مکانی بود که زاها حدید در زمان حیات خود می توانست پروژه ای در آمریکای جنوبی داشته باشد.

برای بزرگ‌نمایی، روی تصویر کلیک کنید.
برای بزرگ‌نمایی، روی تصویر کلیک کنید.
برای بزرگ‌نمایی، روی تصویر کلیک کنید.
برای بزرگ‌نمایی، روی تصویر کلیک کنید.

  منبع : وبگاه آرل
  14:16   یکشنبه 22 مهر 1397  
 نظرات