اخبار   
 

 برگزاری نشست تخصصی نقد احیاء اماکن تاریخی و صندوق احیا

پس از برگزاری نخستین همایش ملی شناخت و معرفی مزیت‌ها و ظرفیت‌های احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی در سال 1388 و گذشت حدود پنج سال از شکل گیری تجربیات گوناگون در این حوزه ، صندوق احیا در نظر دارد...

برگزاری نشست تخصصی نقد احیاء اماکن تاریخی و صندوق احیا

پس از برگزاری نخستین همایش ملی شناخت و معرفی مزیت‌ها و ظرفیت‌های احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی در سال 1388 و گذشت حدود پنج سال از شکل گیری تجربیات گوناگون در این حوزه ، صندوق احیا در نظر دارد در ماه آتی نشستی تخصصی با موضوع نقد احیا اماکن تاریخی و عملکرد صندوق احیا را برگزار کند.

مدیر صندوق احیاء بدنبال اعلام این خبربا برشمردن ثمرات حاصل از شکل گیری، تحقق و نهادینه شدن امر احیا در سراسر کشور و تاکید بر چالشهای گوناگون موجود در این حوزه از همه کارشناسان، صاحبنظران،دست اندرکاران، بخش خصوصی در حوزه های مختلف و مشاغل احیا ، سرمایه گذاران، بهره برداران، احیاگران و کلیه موسسات آموزشی و دستگاههای ذیربط و ذینفعان دعوت بعمل می آورد تا ضمن شرکت در این نشست به ارائه دیدگاههای خویش جهت پیشبرد هرچه موثرتر امر احیا در کشور بپردازند.

«احسان ایروانی» افزود: در این نشست تخصصی مسایلی مرتبط با حوزه های مدیریتی و حقوقی، سرمایه گذاری و اقتصادی و همچنین علمی و فنی در زمینه احیا مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت. چالش و پرسش کلان حوزه احیا این است که علیرغم وجود فرصتهای بیشمار احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی در این سرزمین و با وجود جامعه علمی توانمند و راهکارهای قانونی موجود، علل اصلی عدم استقبال قابل قبول جامعه از مقوله احیا چیست؟

  منبع : خبرگزاری میراث فرهنگی
  13:45   چهارشنبه 7 آبان 1393  
 نظرات