اخبار   
 

 طراحی سبز در «خانه‌ی فروردین» اصفهان

وبگاه تخصصی «آرک‌دیلی» به‌تازگی به معرفی یکی از پروژه‌های معماری در ایران پرداخته است. این پروژه را که «خانه‌ی فروردین» نام دارد، گروه معماری پیرامون در نزدیکی میدان نقش‌جهان اصفهان ساخته است ...

طراحی سبز در «خانه‌ی فروردین» اصفهان

وبگاه تخصصی «آرک‌دیلی» به‌تازگی به معرفی یکی از پروژه‌های معماری در ایران پرداخته است. این پروژه را که «خانه‌ی فروردین» نام دارد، گروه معماری پیرامون در نزدیکی میدان نقش‌جهان اصفهان ساخته است.

یکی از چالش‌های اصلی در طراحی خانه فروردین، دسترسی به فضای سبز بوده؛ بنابراین پوشش گیاهی در طبقات مختلف و همچنین روی پشت‌بام گسترش یافته است. این امر باعث شده تا سقف ساختمان با تعریفی جدید، یک فضای آزاد قابل سکونت برای تقویت خط افقی ارائه دهد.

در ضلع جنوبی خانه فروردین به دلیل کوتاه بودن فاصله، دید به‌صورت محدود است. به همین دلیل برای حل این چالش و دید بهتر، جهت‌نما از سمت جنوب به سمت شرق و غرب چرخیده است. این اقدام نه‌تنها از منظر محدود مراقبت می‌کند، بلکه چشم ناظر را به سمت پوشش گیاهی ضلع شرقی و غربی ساختمان معطوف می‌سازد.

با توجه به چالش‌های ذکرشده، پوشش‌های گیاهی استفاده‌شده در هر بخش، بر اساس نوع سازگاری با معیارهای تعیین‌شده برای هر طرف انتخاب شده است. به‌عنوان‌مثال در بخش غربی ساختمان، به دلیل تابش نور کمتر، از گیاهانی استفاده شد که به نور مستقیم خورشید نیاز کمتری دارند. علاوه بر این، برای ایجاد نما و دید بصری بهتر به ساختمان برای عابران پیاده، در این سمت از گیاهان رونده استفاده شده است.

همچنین در بخش جنوبی، از بوته‌هایی با ارتفاع مناسب استفاده شد تا چشم‌انداز خوبی برای ساکنان داشته باشد.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : وبگاه هنرآنلاین
  17:04   یکشنبه 26 آذر 1396  
 نظرات