اخبار   
 

 نشست «مرز تقلید و تغییر در معماری مساجد» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، ششمین نشست معماری معاصر مساجد با عنوان «مرز تقلید و تغییر در معماری مساجد» فردا، یک‌شنبه، ۲۲ دی‌ماه از سوی گروه معماری و شهرسازیِ فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی در محل آن فرهنگستان برگزار می‌شود ...

نشست «مرز تقلید و تغییر در معماری مساجد» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، ششمین نشست معماری معاصر مساجد با عنوان «مرز تقلید و تغییر در معماری مساجد» فردا، یک‌شنبه، ۲۲ دی‌ماه از سوی گروه معماری و شهرسازیِ فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی در محل آن فرهنگستان برگزار می‌شود. در این سلسله‌نشست‌ها که باحضور استادان و صاحب‌نظران حوزه معماری و شهرسازی از پاییز ۱۳۹۸ در قالب ۱۰جلسه در فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد، معماری مساجد به‌عنوان شاخص‌ترین تجلی کالبدی بنیان فرهنگی‌مذهبی جامعه، بررسی می‌شود.

نشست‌های معماری معاصر مساجد، با طرح بنیان نظری آغاز و با معرفی تجارب شاخص معماری معاصر مساجد دنبال می‌شود و در ادامه با استفاده از تجارب شاخص در کشورهای اسلامی و معرفی تجارب داخلی، بیانیه‌ای با خِرد جمعی و اخذ دیدگاه‌های متخصصان تدوین می‌شود و جهت تبدیل‌شدن به یک سند سیاست‌گذاری، به شورای عالی شهرسازی ارائه خواهد شد و با تصویب و ابلاغ آن، راهنمایی برای هدایت صحیح جریان معاصر سازی مساجد فراهم می‌شود.

نشست «مرز تقلید و تغییر در معماری مساجد» با سخنرانی علی طوسی و دبیری محمد سعید ایزدی همراه است. این‌برنامه فردا یکشنبه ۲۲ دی از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر واقع در خیابان ولیعصر، تقاطع طالقانی، شماره ۱۵۵۲، برگزار می‌شود.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری مهر
  12:15   شنبه 21 دی 1398  
 نظرات