اخبار   
 

 تمرکز بر معماری ایرانی در یزد

پس از هفت سال، بار دیگر همایش و مسابقه‌‌ی «طراحی مدرسه‌ی ایرانی، معماری ایرانی» برگزار می‌شود. به همت مدیریت جدید اداره‌ی کل نوسازی مدارس، بار دیگر این همایش و مسابقه با تمرکز بر معماری ایرانی پس از هفت سال وقفه و این بار به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود ...

تمرکز بر معماری ایرانی در یزد
■ برگزاری مسابقه‌ی طراحی مدرسه‌ی ایرانی


پس از هفت سال، بار دیگر همایش و مسابقه‌‌ی «طراحی مدرسه‌ی ایرانی، معماری ایرانی» برگزار می‌شود. به همت مدیریت جدید اداره‌ی کل نوسازی مدارس، بار دیگر این همایش و مسابقه با تمرکز بر معماری ایرانی پس از هفت سال وقفه و این بار به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

در تعریف این همایش و مسابقه آمده است: سازمان نوسازی، ​توسعه و تجهیز مدارس کشور در ​​​​راستای اجرایی کردن اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه تأمین فضا، تجهیزات و فناوری و ابلاغیه ریاست محترم جمهور، در نظر دارد با همکاری دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد و جمعی از صاحب نظران در عرصه معماری کشور، نسبت به برگزاری هشتمین همایش و نمایشگاه ملی و اولین همایش بین‌المللی"مدرسه ایرانی، معماری ایرانی در تراز سند برنامه زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری" در اسفند ماه سال جاری اقدام کند. بدین منظور از معماران مجرب کشور، استادان و دانشجویان علاقه‌مند، با هدف دستیابی به مدارس با هویت، مزین به ارزش‌ها و اصالت‌های جامعه اسلامی، دعوت به عمل می‌آید تا آثار علمی و طراحی خود را به منظور ارائه در همایش و نمایشگاه و شرکت در مسابقه، ارسال کنند.

این مسابقه در سطح سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کل کشور، مهندسین مشاور و بخش آزاد و بخش دانشجویی برگزار خواهد شد. همچنین بخش طراحی، بخش علمی، بخش طرح‌های اجرا‌شده، بخش عکاسی از جمله حوزه‌های این مسابقه هستند.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

موضوعات بخش طراحی نیز عبارت‌اند از: مدرسه ابتدایی و متوسطه ۹ یا ۱۲ کلاسه، مرکز آموزشی کودکان با نیاز‌های ویژه، مرکز پیش‌دبستانی و دبستان، مجتمع آموزشی و ایده‌های نو و جز فضاها است.

در بخش ارائه مقالات نیز موضوعاتی چون: هویت بخشی به فضا‌های آموزشی، تربیتی و ورزشی و احیاء معماری اسلامی ایرانی با رعایت الگو‌های بومی،الگو‌های توسعه پایدار در آمایش سرزمین و اقتضائات محیط‌های آموزشی و تربیتی و جمعیتی در مکان‌یابی مدارس و مراکز،تکنولوژی ساخت و صنعتی‌سازی، مدرسه‌سبز و ملاحظات ارگونومیک در فضا‌های آموزشی مد نظر قرار دارد.

در بخش طراحی این مسابقه نفر نخست ۱۰۰ میلیون ریال، نفر دوم در هر بخش: ۷۰ میلیون ریال و نفر سوم در هر بخش: ۵۰ میلیون ریال به عنوان جایزه دریافت خواهد کرد.

همچنین به سه مقاله برتر در این جشنواره نیز مبلغ ۳۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد و مقالات برتر در یکی از مجلات معتبر علمی به چاپ خواهد رسید.

در بخش عکاس به هر کدام از سه عکس برتر مبلغ ۱۰ میلیون ریال اهداء خواهد شد.

آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات به این جشنواره تا ۱۰ آذرماه است، آخرین مهلت ارسال متن کامل مقالات، ۱۰ دی سال ۹۷ و آخرین مهلت ارسال طرح‌ها ۱۵ بهمن ۹۷ است.

بر اساس این گزارش، همایش و مسابقه‌ "طراحی مدرسه ایرانی، معماری ایرانی" از ۱۴ الی ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ در شهر ثبت جهانی یزد، دانشگاه یزد برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند آثار خود را طی زمان اعلام شده به دبیرخانه این رویداد واقع در یزد، بلوار دانشجو، سه راه تعاون، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد ارسال کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://www.dres.ir مراجعه کنند.

  منبع : خبرگزاری هنرآنلاین
  13:29   چهارشنبه 2 آبان 1397  
 نظرات