اخبار   
 

 تازه‌ترین چالش‌های «رنزو پیانو»، «بیارکه انگلس» و «ژان نوول»

سه معمار شناخته‌شده‌ی جهان از تازه‌ترین پروژ‌ه‌های خود پرده برداشتند: «رنزو پیانو» در پروژه‌ی «ژان‌ماری» در جزیره‌ی کالدونیا در اقیانوس آرام جنوبی، به طرزی بارز با طبیعت مأنوس شده؛ بازار عرضه و فروش ماهی، مرغ و ماکیان در دستان «بیارکه انگلس» به طرحی برای حفظ و نگه‌داری کاربریِ منقرض‌شده در فضایی متمایز مبدل شده؛ و «ژان نوول» موزه‌ی لوور ابوظبی را به پلی میان هنر شرق و غرب بدل می‌کند ...

تازه‌ترین چالش‌های «رنزو پیانو»، «بیارکه انگلس» و «ژان نوول»

سه معمار شناخته‌شده‌ی جهان از تازه‌ترین پروژ‌ه‌های خود پرده برداشتند: «رنزو پیانو» در پروژه‌ی «ژان‌ماری» در جزیره‌ی کالدونیا در اقیانوس آرام جنوبی، به طرزی بارز با طبیعت مأنوس شده؛ بازار عرضه و فروش ماهی، مرغ و ماکیان در دستان «بیارکه انگلس» به طرحی برای حفظ و نگه‌داری کاربریِ منقرض‌شده در فضایی متمایز مبدل شده؛ و «ژان نوول» موزه‌ی لوور ابوظبی را به پلی میان هنر شرق و غرب بدل می‌کند.

رنزو پیانو در پروژه "ژان ماری" در جزیره کالدونیا در اقیانوس آرام جنوبی، به طرزی بارز با طبیعت مأنوس شده و با الهام از کلبه‌های روستای کلبه‌های چوبی- پوشالی مردمان بومی این منطقه که محدودیتی بزرگ از نظر انتخاب الگوی طراحی بوده پروژه خود را به پایان برده است. بر این اساس نتیجه طراحی پیانو،۱۰ سازه سبدی شکل و نامتقارن، در نوار باریکی شده که توسط اقیانوس و درختان متعددی احاطه شد که هر یک دارای ارتفاعی بین ۹ تا ۲۴ متر هستند و از تم خاص و عملکرد متفاوتی برخوردارند.

example-image

موزه ای در منطقه قدیمی لندن

بازار عرضه فروش ماهی،مرغ و طیور در دستان بیارکه انگلس تبدیل به طرحی شده تا به جای حفظ و نگهداری کاربری منقرض شده در فضایی متمایز که با سبک زندگی نوین در تناقض است، تنوع جدیدی از موزه تاریخی شهر که در خور هویت تاریخی لندن و فضای غنی آن به شمار می‌رود ارائه کند. الحاقات جدیدی که به این بازارچه اضافه شده میراث این قسمت از شهر را ادامه می‌دهد تا تأثیر منفی بر روی خاطرات مردم از این منطقه نگذارد. شهر لندن دارای گوشه‌های دنج و مخفیگاه‌های جالبی است که زیبایی و جذابیت خود را حفظ کرده‌اند. این فضاهای کوچک و به ظاهر زائد در فضاسازی موزه به کار رفته‌اند تا میزان تغییرات به حداقل برسد.

example-image

ژان نوول و موزه لوور عربی

لوور ابوظبی آخرین مراحل ساخت را پشت سر می گذراند.. پروژه‌ای که توسط ژان نوول معمار مشهور فرانسوی و در وسعتی در حدود ۲۴،۰۰۰ متر مربع طراحی شده و قرار است پلی بین هنر شرق و غرب باشد. این موزه جدید در جزیره السعدیات در ساحل شهر بندری ابوظبی و در چارچوب طرحی فرهنگی به ارزش ۲۷ میلیارد دلار ساخته می‌شوند. این طرح شامل ساخت زمین گلف و دیگر پروژه‌های فرهنگی از جمله "موزه ملی" "تئاتر ملی و هنرها" نیز می‌شود.علاوه بر لوور فرانسه، شعبه ای از موزه گوگنهایم نیویورک نیز در ابوظبی ساخته خواهد شد.

example-image
  منبع : وبگاه هنرآنلاین
  07:36   چهارشنبه 17 آذر 1395  
 نظرات