اخبار   
 

 واکنش رییس میراث اصفهان به تَرَک‌ برداشتن سی‌وسه‌پل

رییس سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: همه‌ی تَرَک‌های سی‌وسه‌پل مورد پایش قرار گرفته‌اند. برخی درزها نیز در این پل وجود دارد که با انبساط و انقباض به وجود می‌آیند. فریدون الهیاری صبح امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با مجری برنامه‌ی تلویزیونی «فرمول یک» درباره‌ی ماجرای تَرک برداشتن سی‌وسه‌پل توضیحاتی داد ...

واکنش رییس میراث اصفهان به تَرَک‌ برداشتن سی‌وسه‌پل

رییس سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: همه‌ی تَرَک‌های سی‌وسه‌پل مورد پایش قرار گرفته‌اند. برخی درزها نیز در این پل وجود دارد که با انبساط و انقباض به وجود می‌آیند. فریدون الهیاری صبح امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با مجری برنامه‌ی تلویزیونی «فرمول یک» درباره‌ی ماجرای تَرک برداشتن سی‌وسه‌پل توضیحاتی داد.

فریدون الهیاری در این‌باره گفت: تَرک‌های سی‌وسه پل مربوط به قبل است و همه این تَرک‌ها مورد پایش قرار گرفته‌اند. برخی درزها نیز در سی‌وسه پل وجود دارد که با انبساط و انقباض به وجود می‌آید.

وی افزود: تَرک‌های غیرفعال در بدنه پل به صورت مرتب پایش می‌شود و وضعیت ترک‌های فعال را نیز به جد پیگیری می‌کنیم.

رییس میراث فرهنگی اصفهان تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، برخی نظریه داده‌اند که تَرک‌ها مربوط به این موضوع است. اما با توجه به اینکه پایه‌های پل در محل عبور آب قرار دارد و جریان آب چند وقت یک‌بار باز می‌شود، رطوبت پایه‌های پل حفظ شده است و مشکلی وجود ندارد.



خط مترو ۳۵ متر با پل فاصله دارد

«الهیاری» همچنین درباره اینکه آیا احداث مترو باعث آسیب به سی و سه پل شده است، گفت: مترو از زیر سی و سه پل عبور نکرده، بلکه ۳۵ تا ۴۰ متر با پل فاصله دارد. البته برخی می‌گویند وقتی مترو فعال شود به بناهای تاریخی آسیب وارد می‌شود.

وی در پایان اعلام کرد: بنده پس از مراحل ساخت مترو، به میراث فرهنگی اصفهان آمدم، اما پیگیری‌ها و ارتباطات لازم با سازمان مترو در این‌باره برقرار است و ما مراقب هستیم نحوه ساخت مترو به گونه‌ای نباشد که برای بناهای تاریخی اصفهان مشکل ایجاد کند.



ـ خبر همین رویداد در خبرگزاری مهر :
■ ماجرای ترک خوردن سی‌وسه پل / میراث فرهنگی اصفهان: پی‌گیری می‌کنیم

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  13:03   سه شنبه 18 آبان 1395  
 نظرات