اخبار   
 

 انتشار کتاب «گذر از ایران، شهرها، معماری و مناظر» در ایتالیا

کتاب «گذر از ایران، شهرها، معماری و مناظر» در ایتالیا منتشر شد. این کتاب، ره‌آورد سفرهایی است که مؤلفانِ آن به مناسبت‌های گوناگون در چارچوب توافق‌های دانشگاهی برای تبادل فرهنگی میان دانشگاه‌ها، کنفرانس‌ها، معرفی کتاب، و کارگاه‌های آموزشیِ طراحی با دانشجویان و استادان ایتالیایی و ایرانی، از سال ۲۰۱۰ به این سو به ایران داشته‌اند ...

انتشار کتاب «گذر از ایران، شهرها، معماری و مناظر» در ایتالیا

کتاب «گذر از ایران، شهرها، معماری و مناظر» در ایتالیا منتشر شد. این کتاب، ره‌آورد سفرهایی است که مؤلفانِ آن به مناسبت‌های گوناگون در چارچوب توافق‌های دانشگاهی برای تبادل فرهنگی میان دانشگاه‌ها، کنفرانس‌ها، معرفی کتاب، و کارگاه‌های آموزشیِ طراحی با دانشجویان و استادان ایتالیایی و ایرانی، از سال ۲۰۱۰ به این سو به ایران داشته‌اند.

این کتاب به شرح مناظر، شهرها و معماری‌های بسیاری در ایران می‌پردازد و یک کار دقیق تحقیقاتی است که از سوی معمارهای ایتالیایی و با روایتی همدلانه نوشته شده است.

این کتاب در ۳۲۰صفحه از سوی انتشارات "منفردی ادیتزیونه" منتشر شده و به قیمت ۲۵یورو در کتابفروشی‌ها ارائه می‌شود.

مولفان این کتاب پس از بازگشت از سفرهایشان به تعمیق میراث به دست آمده در ایران پرداخته و به شرح آن در کتابخانه‌ها در گفت‌وگو با دوستان و در کتاب‌های معماری و رمان‌ها پرداختند.

تصاویر منتشر شده در این کتاب نیز به درک زندگی روزمره ایران کمک می‌کند. این کتاب نه فقط برای مسافرانی که اکنون به ایران سفر می‌کنند و قصد سفر به آن را در آینده دارند بلکه برای آنها که برای نخستین ‌بار با این کشور مواجه می‌شوند، مفید است.

کتاب گذر از ایران، شهرها، معماری و مناظر با شور و حرارت خاصی از خاورمیانه‌ای صحبت می‌کند که دیدگاه‌های تحریف شده و رویدادهای ژئوپلیتیک باعث شده تا در غرب دور و بیگانه جلوه کند. کشوری که توانست قرن‌ها هویت خود را حفظ کند.

"الساندرا د چزاریس"، "جورجو دی جورجی" و "لائورا والریا فرتی" مولفان این کتاب و از اساتید معماری دانشگاه رم هستند.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : وبگاه هنرآنلاین
  18:18   چهارشنبه 29 شهریور 1396  
 نظرات