اخبار   
 

 فهرست برترین دانشگاه‌های معماری جهان در سال ۲۰۱۶

وبگاه QS که هر سال فهرست برترین دانشگاه‌های معماری جهان را ارائه می‌کند، امسال هم فهرست ۱۰۰ دانشگاه را منتشر کرده است. این امتیازدهی میان ۸۰۰ دانشگاه معماری انجام گرفته و معیارهای گوناگونی همانند آوازه‌ی آکادمیک و میزان اثرگذاری پژوهش‌ها، شمار دانشجویان خارجی، کارکنان، نسبت اعضای هیأت علمی به دانشجویان و میزان ارجاعات پژوهشی، از مهم‌ترین معیارهای گزینش برترین دانشگاه‌های جهان در رشته‌ی معماری به شمار می‌آیند ...

فهرست برترین دانشگاه‌های معماری جهان در سال ۲۰۱۶

وبگاه QS که هر سال فهرست برترین دانشگاه‌های معماری جهان را ارائه می‌کند، امسال هم فهرست ۱۰۰ دانشگاه را منتشر کرده است. این امتیازدهی میان ۸۰۰ دانشگاه معماری انجام گرفته و معیارهای گوناگونی همانند آوازه‌ی آکادمیک و میزان اثرگذاری پژوهش‌ها، شمار دانشجویان خارجی، کارکنان، نسبت اعضای هیأت علمی به دانشجویان و میزان ارجاعات پژوهشی، از مهم‌ترین معیارهای گزینش برترین دانشگاه‌های جهان در رشته‌ی معماری به شمار می‌آیند.

سایت QS این فهرست را در دسته‌های مختلفی چون قاره‌ها، موضوع، کشورها همچنین دستاوردهای فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها طبقه بندی کرده است.



در این فهرست دانشگاه MIT در صدر جدول قرار گرفته است. این دانشگاه آمریکایی سال گذشته در سال ۲۰۱۵ نیز از حیث عملکرد در رشته معماری به‌عنوان برترین دانشگاه جهان توانسته بود ۹۶.۵ درصد امتیازات از این منبع معتبر رتبه‌بندی دانشگاه‌ها را اخذ کند.

برای اطلاع از دیگر مراکز معرفی شده در این فهرست می‌توانید به نشانی اینترنتی
http://www.topuniversities.com/university-rankings سر بزنید.

  منبع : وبگاه هنرآنلاین
  19:25   سه شنبه 14 دی 1395  
 نظرات