اخبار   
 

 گالری هنری در قلب تاکستان‌های فرانسه : طرحی از «رنزو پیانو»

«رنزو پیانو» از تازه‌ترین پروژه‌ی خود در قلب تاکستان‌های جنوب فرانسه رونمایی کرد. این معمار پرآوازه که طراحی مرکز «ژرژ پمپیدو» نیز از کارهای اوست، طرحِ خود برای گالری هنری " «شاتو لاک» در فرانسه را به اشتراک گذاشت ...

گالری هنری در قلب تاکستان‌های فرانسه : طرحی از «رنزو پیانو»

«رنزو پیانو» از تازه‌ترین پروژه‌ی خود در قلب تاکستان‌های جنوب فرانسه رونمایی کرد. این معمار پرآوازه که طراحی مرکز «ژرژ پمپیدو» نیز از کارهای اوست، طرحِ خود برای گالری هنری " «شاتو لاک» در فرانسه را به اشتراک گذاشت.

این گالری که در منطقه "اکس" واقع شده، در حقیقت ساختمانی بتنی در قلب تاکستان‌های در جنوب فرانسه است که زمینه ای مینیمالیستی را در این چشم انداز طبیعی شکل داده است.

ساختار این بنا به نحوی است که با استفاده از ضرباهنگ نامنظم، تپه‌های ناهموار تاکستان‌هایی که ساختمان را احاطه کرده‌اند بازآفرینی می‌کند. ساختمان گالری تا اندازه ای در عمق زمین قرار گرفته که قسمت فوقانی آن هم سطح با زمین کشاورزی اطرافش قرار بگیرد و طراحی سقف بنا نیز به شکلی است که شیارهای محوطه اطراف را در خود امتداد می‌دهد.

این آرک‌ها در حقیقت طرح بندی گرافیکی تاکستان را در خود انعکاس می‌دهد و پیوند ساختمان بتنی با محیط طبیعی که در اطرافش گسترده را امکان پذیر می‌کند.

برای بزرگ‌نمایی، روی عکس‌ها کلیک کنید.‌

برای بزرگ‌نمایی، روی عکس‌ها کلیک کنید.‌

  منبع : وبگاه هنرآنلاین
  08:19   یکشنبه 5 شهریور 1396  
 نظرات