اخبار   
 

 معماری ابزار استفاده از فناوری های نوین

یکی از اصلی ترین و مهمترین اولویت های شورای مرکزی در دوره ششم ، پرداختن به مسائل معماری و شهر سازی کشور است...

معماری ابزار استفاده از فناوری های نوین

یکی از اصلی ترین و مهمترین اولویت های شورای مرکزی در دوره ششم ، پرداختن به مسائل معماری و شهر سازی کشور است.

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی ، مهندس عامری نایب رییس اول شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان این مطلب گفت : " آنچه به آن معتقدیم این است که معماری یک هنر است و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری بر رعایت اصول معماری ایرانی و اسلامی و همچنین تلاش دولت در جهت تحقق این مهم ، لازم است الگوهای مناسبی در چارچوب معماری ایرانی اسلامی تعریف کرد تا بر اساس آن سیاست های مدیریت کلان در این خصوص پیاده سازی شود. "

مهندس عامری اظهار داشت : " برای اولین بار در تاریخ شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان ، برنامه ها و رویکردهای شورا برای دوره فعالیت خود در قالب خط مشی کاری و راهبرد های عملی در هیات عمومی اجلاس هفدهم به تصویب رسید که تقویت و توسعه فرهنگ و ارزش های اسلامی در معماری و شهر سازی در بند اول آن ذکر شده و از اهمیت بالایی برخوردار است. "

وی در ادامه با تاکید بر ارتباط موثر سه اولویت اول این خط مشی افزود : " می توان با رویکرد اصلاحی در تامین زیر ساخت ها ، معماری را در پناه مهندسی پایدار زنده نگه داشت و فناوری های نوین را با نگاه معماری به صنعت ساختمان وارد کرد. آنچه مسلم است اگر معماری به عنوان یک اصل مورد توجه باشد ، با توجه به تجربیات گذشتگان ، می توان نگاه ملی را در موضوع صرفه جویی در مصرف انرژی تقویت کرد که خود موجبات استفاده از مصالح استاندارد و مرغوب را نیز فراهم می کند. این فرایند مهم و راهبردی در بند اول تا سوم خط مشی کاری و راهبردهای عملی سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان اولویت در نظر گرفته شده است به گونه ای که تحقق هر یک از این بند ها نیازمند توجه به ارتباط تنگاتنگ آنان با یکدیگر است. "

  منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان
  13:33   چهارشنبه 1 مرداد 1393  
 نظرات