اخبار   
 

 خوانش معماریِ سه دوره‌ی تاریخی شهر تفلیس

سه دوره‌ی تاریخی شهر تفلیس در دوره‌ی «معماری‌خوانی در تفلیس» برگزار می‌شود. «معماری‌خوانی در تفلیس» عنوان دوره‌ای است که با تلاش وبگاه «اتووود»، کانون معماران معاصر و شرکت «ثمین سیر پرواز» و با همکاری مؤسسه‌ی آموزشی آروین برگزار می‌شود. این دوره شامل کارگاه تخصصى عکاسى معمارى و بازدید از بناهای شاخص سه دوره‌ی تاریخی: پیش از کمونیسم، دوران گرجستان کمونیستی و تفلیسِ معاصر خواهد بود ...

خوانش معماریِ سه دوره‌ی تاریخی شهر تفلیس

سه دوره‌ی تاریخی شهر تفلیس در دوره‌ی «معماری‌خوانی در تفلیس» برگزار می‌شود. «معماری‌خوانی در تفلیس» عنوان دوره‌ای است که با تلاش وبگاه «اتووود»، کانون معماران معاصر و شرکت «ثمین سیر پرواز» و با همکاری مؤسسه‌ی آموزشی آروین برگزار می‌شود. این دوره شامل کارگاه تخصصى عکاسى معمارى و بازدید از بناهای شاخص سه دوره‌ی تاریخی: پیش از کمونیسم، دوران گرجستان کمونیستی و تفلیسِ معاصر خواهد بود.

هدف این دوره خوانش معماری سه دوره تاریخی شهر تفلیس به واسطه مباحثه و مفاهمه انتقادی و عکاسی است. به گمان برگزار کنندگان این رویداد گفت و گو در حضور اثر و عکاسی از آن میزان، مقیاس و عمق تحلیل و تفسیر پروژه را افزایش می دهد.

آثار انتخاب شده برای بازدید و عکاسی در این دوره به خوبی بازتابی از تاثیرات عینی تغییرات سیاسی و اقتصادی بر روند رشد شهر و به تبع آن، معماری تفلیس است .

آشنایی با معماری کانستراکتیویستی، بررسی پروژه های منتخب، تحلیل آثار معماری معاصر تفلیس و جایگاه این آثار در معماری جهان، محتوای این دوره را تشکیل می‌دهد.

کارگاه تخصصى عکاسى معمارى این دوره نیز طرح مباحث نظرى مرتبط با عکاسى معمارى، نحوه گزینش و ویرایش تصاویر،همچنین نقد و بررسى عکس‌هاى نهایى این دوره را شامل می‌شود.

همچنین در بخش بازدیدهای این دوره، بازدید و عکاسی از بافت تاریخی شهر تفلیس و تحلیل برخی از بناهای شاخص هسته اولیه شهر، بازدید و عکاسی از بناهای ساخته شده در دوره کمونیسم همچون کاخ جشن ها و بانک مرکزی گرجستان، تحلیل سبک شناسانه معماری این ابنیه و بررسی تاثیر فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بر این آثار، همچنین بازدید و عکاسی از ساختمان های تفلیس معاصر همانند تالار عمومی شهر و مقایسه تاثیرات متفاوت مدل های اقتصادی بر چشم اندازهای شهری صورت خواهد گرفت.

آرش بصیرت، آرش نصیری و پرهام تقی‌اف اساتید این دوره کارگاهی هستند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات دقیق‌تر می‌توانند به وبسایت کانون معماران معاصر مراجعه کنند.

با کلیک بر روی هر تصویر، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی هر تصویر، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.


  منبع : وبگاه هنرآنلاین
  16:18   دوشنبه 27 شهریور 1396  
 نظرات