اخبار   
 

 کف‌پوش موزاییکی روم باستان، یافته‌ی تازه‌ی دیگری در ایتالیا

گروه باستان‌شناسان ایتالیا در یک منطقه‌ی بِکر در «ورونا»، جایی‎‌که در حال حفاری یک تاکستان خصوصی هستند، بخش‌هایی از کف‌پوشی موزاییکی مربوط به دوران روم باستان را یافتند. با توجه به تاریخ غنیِ ایتالیا، کشف میراث فرهنگی در شرایط کنونی، چندان دور از تصور نیست و هنوز هم باستان‌شناسان به کشف آثار ارزشمند بیش‌تری امیدوارند. قدمت این کف‌پوش موزاییکی به قرن یکم میلادی بازمی‌گردد ...

کف‌پوش موزاییکی روم باستان، یافته‌ی تازه‌ی دیگری در ایتالیا

گروه باستان‌شناسان ایتالیا در یک منطقه‌ی بِکر در «ورونا»، جایی‎‌که در حال حفاری یک تاکستان خصوصی هستند، بخش‌هایی از کف‌پوشی موزاییکی مربوط به دوران روم باستان را یافتند. با توجه به تاریخ غنیِ ایتالیا، کشف میراث فرهنگی در شرایط کنونی، چندان دور از تصور نیست و هنوز هم باستان‌شناسان به کشف آثار ارزشمند بیش‌تری امیدوارند. قدمت این کف‌پوش موزاییکی به قرن یکم میلادی بازمی‌گردد.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

این یک کشف باورنکردنی در منطقه‌ای رخ داده که مدتهاست به عنوان گنجینه‌های روم باستان نگهداری می ‌شود. در حقیقت، طبق گفته منابع محلی، از قرن نوزدهم مشخص بود که این سرزمین در بالای آثار رومی قرار دارد و حتی برخی از موزاییک‌هایی که در موزه شهر هم‌اکنون به نمایش گذاشته شده‌اند، در دهه ۱۹۶۰ میلادی از این مکان کاوش شده بودند. بخش‌های کوچکی که کشف شده، بِکر و دست‌نخورده به نظر می‌رسند و اکنون باستان‌شناسان وظیفه سنگین کاوش در کل طبقه را بر عهده دارند. همچنین مقامات شهری تصمیم دارند تا این سایت ارزشمند را در دسترس عموم قرار دهند؛ اگرچه این کار به دلیل بودجه‌ای که نیاز دارد، می‌تواند یک پروسه طولانی باشد.

ورونا که در منطقه ونتو در شمال ایتالیا واقع شده، در زمان روم باستان یک مکان مهم بوده، زیرا در محل اتصال چهار جاده اصلی از نظر استراتژیک واقع شده است. بسیاری از آثار باستانی ورونا در طول تاریخ حفظ شده‌اند، از جمله آمفی تئاتر چشمگیر رومی آن که امروزه هنوز هم برای کنسرت‌ها و نمایش‌های اپرا مورد استفاده قرار می‌گیرد. امید می‌رود که این موزاییک‌های کشف شده، به لیست گنجینه‌های روم باستان که مردم بتوانند در ورونا آن را مشاهده کنند، افزوده شوند.


برای بزرگ‌نمایی، روی تصویر کلیک کنید.
برای بزرگ‌نمایی، روی تصویر کلیک کنید.

  منبع : اسکان‌نیوز
  09:18   سه شنبه 9 دی 1399  
 نظرات