اخبار   
 

 طرح‎های شگفت‌انگیز معماران برای اَبرشهر هوشمند روسیه

گروه معماری «زاها حدید» در همکاری با معماران روسی (TPO Pride Architects) یکی از سه گروه طراحی هستند که برای طراحی مگاسیتی هوشمند مسکو برگزیده شده‌اند. روسیه نیز مانند بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته‌ی جهان برنامه‌ای عظیم برای گسترش شهر و ساخت امکانات هوشمند در مقیاس گسترده دارد ...

طرح‎های شگفت‌انگیز معماران برای اَبرشهر هوشمند روسیه
■ کانسپت‌های بی‌مانند دفتر طراحی «زاها حدید»


گروه معماری «زاها حدید» در همکاری با معماران روسی (TPO Pride Architects) یکی از سه گروه طراحی هستند که برای طراحی مگاسیتی هوشمند مسکو برگزیده شده‌اند. روسیه نیز مانند بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته‌ی جهان برنامه‌ای عظیم برای گسترش شهر و ساخت امکانات هوشمند در مقیاس گسترده دارد. اَبرشهر جدید مسکو با توسعه ۴ میلیون مترمربع ساختمان، و سایتی به مساحت ۴۶۰ هکتار برای ساخت فضای سبز و پارک‌های گسترده از بزرگ‌ترین پروژه‌های دو دهه اخیر خواهد بود.

طراحی شهری مسکو شامل خانه‌هایی برای ۶۶۵۰۰ ساکن در نظر گرفته شده است که از کاربری‌هایی همچون مراکز آموزشی، فضاهای درمانی، زیرساخت‌های حمل‌ونقل، مراکز تجاری و فضاهای اداری بهره خواهد برد تا پاسخگوی تقاضای رشد سریع جمعیت در این شهر باشد. طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، جمعیت مسکو در طول ۳۰ سال گذشته، ۳۰ درصد افزایش یافته است، و برنامه‌ریزی برای ساخت یک مگاسیتی هوشمند با تمام امکانات رفاهی و خدماتی یک ضرورت غیرقابل اجتناب خواهد بود.

تیم طراحی زاها حدید کانسپت‌های بی‌نظیری را از یک شهر هوشمند و پایدار ارائه کردند. محرک‌های الکتریکی، فناوری‌های های‌تک و متریال‌های مدرن از ویژگی‌های مهم طراحی یک شهر پایدار هوشمند است که با سیستم مدیریت کنترل مرکزی توسط هوش مصنوعی کنترل خواهد شد. خلق جامعه‌ای با تمرکز بر روی قلمروهای شخصی و عمومی که از پلان‌های متعدد باز و انعطاف‌پذیر بهره برده، می‌تواند بهترین برنامه معماری در قرن ۲۱ لقب بگیرد.

برای بزرگ‌نمایی تصویر نخست، روی آن کلیک کنید.
با کلیک بر روی هر یک از سه تصویر زیر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی هر یک از سه تصویر بالا، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری هنرآنلاین
  09:00   شنبه 26 آبان 1397  
 نظرات