اخبار   
 

 پنج طراح ایرانی در فهرست معمارانِ تأثیرگذار خاورمیانه

در فهرست معمارانِ تأثیرگذار خاورمیانه در سال ۲۰۱۸، نام پنج معمار ایرانی هم به چشم می‌خورد. پس از آن که مجله‌ی «آرشیتکت» (Architect) در شماره‌ی پیشین خود بخش‌های قابل‌توجهی را به معرفی معماران ایرانیِ برگزیده‌ی جایزه خاورمیانه اختصاص داده بود، این نشریه به اتفاق شمار بیش‌تری از نشریات زنجیره‌ایِ بنیاد ITP به سنت هر سال فهرستی از معماران تأثیرگذار خاورمیانه را منتشر کرده‌اند که پنج معمار ایرانی هم در آن حضور دارند ...

پنج طراح ایرانی در فهرست معمارانِ تأثیرگذار خاورمیانه

در فهرست معمارانِ تأثیرگذار خاورمیانه در سال ۲۰۱۸، نام پنج معمار ایرانی هم به چشم می‌خورد. پس از آن که مجله‌ی «آرشیتکت» (Architect) در شماره‌ی پیشین خود بخش‌های قابل‌توجهی را به معرفی معماران ایرانیِ برگزیده‌ی جایزه خاورمیانه اختصاص داده بود، این نشریه به اتفاق شمار بیش‌تری از نشریات زنجیره‌ایِ بنیاد ITP به سنت هر سال فهرستی از معماران تأثیرگذار خاورمیانه را منتشر کرده‌اند که پنج معمار ایرانی هم در آن حضور دارند.

امیرحسین حاجی‌زاده، آرش غلامعلی تهرانی، بهزاد اتابکی، کورش حاجی‌زاده و محمد خاوریان معماران ایرانی معرفی شده در این فهرست هستند.

توجه به فرهنگ بومی، زمینه‌گرایی و تلاش برای احیای ریشه‌های معماری ایرانی از دلایل انتخاب این معماران عنوان شده است.

معمارنی ایرانی معرفی شده در این ارزیابی به همراه چند معمار ایرانی دیگر، جزو منتخبین جشنواره بین‌المللی معماری خاورمیانه بوده‌اند. فرشاد مهدی زاده به عنوان معمار سال خاورمیانه، برادران حاجی زاده با کسب جایزه کانسپت سال، دفتر کیوانی با کسب جایزه ساختمان مسکونی سال، فائزه هادیان تقدیر شده‌ بخش مسکونی، آرش غلامعلی تهرانی منتخب دریافت سه جایزۀ پروژه فرهنگی سال، پروژه عمومی سال و پروژه تجاری سال؛ بهزاد اتابکی منتخب دریافت جایزه معمار سال، محمد خاوریان منتخب دریافت جایزه معمار جوان سال و محمدرضا کوهزادی تقدیرشده‌ کانسپت سال از جمله برندگان ایرانی این دوره بودند.

گفتنی است، تعداد بیشتری از معماران ایرانی نیز موفق شده بودند به فهرست نهایی این جایزه راه پیدا کرده بودند .

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.‌
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری هنرآنلاین
  10:53   سه شنبه 26 دی 1396  
 نظرات