اخبار   
 

 برگزاری سومین کارگاه مسابقه‌ی قوام‌الدین شیرازی

سومین کارگاه مسابقه‌ی قوام‌الدین شیرازی، یکم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود ...

برگزاری سومین کارگاه مسابقه‌ی قوام‌الدین شیرازی

به گزارش هنرآنلاین به نقل از اتوود، به دنبال برگزاری دو دوره کارگاه مسابقه قوام الدین در شیراز اردیبهشت ماه سالهای ۹۴ و۱۳۹۵ توسط سازمان نظام مهندسی استان فارس، سومین دوره این کارگاهْ مسابقه با رویکرد آسیب شناسی ساختاری دو دوره گذشته و با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت کارآمد معماری ایران در این چنین پروژه‌هایی و البته تبیین یک ساختار فکری و تولید یک مدل قابل بسط برای یک چنین رویدادهایی، حدفاصل روزهای اول تا دوازدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ برگزار می‌شود.

سومین کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی در قالب طراحی و اجرای ۸ غرفه در پیشخوان باغ عفیف اباد شیراز با کیوریتوری و مدیریت طرح مهران داوری برگزار خواهد شد. مهران داوری، که تاکنون تجربه برگزاری چندین پروژه با چنین روحیه ای را در کارنامه حرفه ای خود دارد، موضوع "معماری کردن در فضای مرز" را به عنوان موضوع این رویداد تعریف کرده است در زیرین‌ترین لایه‌های تئوریک بیانیه‌ی خود به دنبال یافت محدوده مرزی حرفه معماری ا‌ست؛ جایی که معماری با حوزه‌های دیگر روبرو می‌شود، همْ ‌‍‌پوشانی پیدا می‌کند، تقابل می‌کند و بازْتعریف می‌شود. فضای این کارگاه در معاشرت معمارانه، فکر معمارانه، فعل معمارانه به یک فضای معاصر می‌ماند، جایی که وجود داشتن دران اصل نیست، اصالت با همزیستی‌ست؛ فضایی اشتراکی که عوامل ناهمسو و متعدد درآن سکنی دارند.

این کارگاهْ مسابقه که با پی گیری‌های مجدانه اقایان امیرحسین جمشیدی، عبدالوهاب زنگنه و مهدی پیروی برگزار می‌شود، برخلاف دو دوره گذشته و با باور عمیق به آنکه معماری در گفت و گو شکل می‌گیرد و می‌توان یک کارگاهْ مسابقه را به یک فستیوال شهری تبدیل کرد برنامه‌های جانبی ای همچون نمایشگاه معماری "شیرازهای ساخته نشده"، ده درسگفتارِ عصرگاهی ، برگزاری پنل های گفت و گوی انتقادی بر مدار معماری آلترناتیو، نمایش فیلم‌های سینمایی مرتبط با معماریِ شهر را نیز به موازات کارگاهْ مسابقه در خود گنجانده است که جزییات برگزاری تمامی عناصر مجموعه به مرور در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

با نگاهی به شناسنامه نیروی انسانی دخیل در برگزاری این کارگاهْ مسابقه می‌توان به برگزاری یک رویداد شهری بی نظیر در مقیاس خاورمیانه امیدوار بود:


شورای سیاست گذاری سومین دوره کارگاه مسابقه:
ـ امیرحسین جمشیدی
ـ عبدالوهاب زنگنه
ـ مهدی پیروی
ـ مهرداد زواره محمدی
ـ آرش بصیرت
ـ مهران داوری
ـ فرامرز غفارپسند
ـ زهرا امیدبخش
ـ حمیدرضا اسماعیلی
ـ اسماعیل احمدی

کیوریتور:
مهران داوری

دبیر اجرایی کارگاهْ مسابقه:
مهدی پیروی

دبیرخانه کارگاهْ مسابقه:
ندا باقری

مربیان و طراحان گروه‌های هشت گانه:
ـ امیر اشعری
ـ علیرضا امتیاز و ساغر خاکدان دلیر
ـ علی اندجی
ـ ساناز حائری
ـ زوبین خبازی
ـ مینا سعادتفرد
ـ علی سوداگران
ـ روژیا فروهر و مارکو جرماغیان

داوران:
ـ جعفر کاشف
ـ مهردادد ایروانیان
ـ نشید نبیان
ـ آرش نصیری
ـ آرش بصیرت

سخنرانان درسگفتارهای عصرگاهی:
ـ مهرداد ایروانیان
- حمید عرفانیان جم
ـ آرش بصیرت
ـ زوبین خبازی
ـ روژیا فروهر و مارکو جرماغیان
ـ علیرضا امتیاز و ساغر خاکدان دلیر
ـ محمود امیدبخشپ
ـ علی اندجی
ـ مهدی پارسایی
ـ محسن نطنج
ـ علی سوداگران
ـ فرامرز غفارپسند

جهت دریافت اطلاعات کامل کارگاهْ مسابقه، شرایط ثبت نام، فرایند برگزاری کارگاهْ مسابقه، مکان و زمان برگزاری برنامه‌های جانبی و شناسنامه عوامل اجرایی کارگاهْ مسابقه می‌توانید به وب سایت http://q-arch.ir مراجعه فرمایید.

ـ با توجه به آنکه ظرفیت دوره محدود است، اولویت شرکت در کارگاهْ مسابقه با شرکت کنندگانی است که زودتر ثبت نام خواهند کرد.

ـ کارگاهْ مسابقه در دو مقطع ۳ و ۷ روزه برگزار می‌شود که بازه زمانی ۳ روزه ان به طرح مباحث نظری طرح و تمرین‌های آتلیه ای در حوزه طراحی و مقطع ۷ روزه ان به اجرای طرح‌ها در مقیاس ۱ به ۱ خواهد گذشت.

ـ آتلیه‌های ۳ روز ابتدای دوره، درسْگفتارهای عصرگاهی، نمایشگاه شیرازهای ساخته نشده، پنل ها و پخش فیلم‌ها در ساختمان حوزه هنری فارس به آدرس: پشت باغ جنت. انتهای خیابان استاد فراشبندی برگزار می‌گردد.

ـ محل اجرای غرفه‌های طراحی شده پیشخوان باغ عفیف اباد شیراز خواهد بود.

ـ بازدید از نمایشگاه شیرازهای ساخته نشده، شرکت در جلسات پخش فیلم، حضور در درسْگفتارهای عصرگاهی و پنل های گفت و گو برای عموم آزاد است.

  منبع : وبگاه هنرآنلاین
  19:49   شنبه 26 فروردین 1396  
 نظرات