اخبار   
 

 معرفی باغ جهانی اکبریه در سومین نشستِ «با یونسکو در گذر باغ ایرانی»

سومین نشستِ «با یونسکو در گذر باغ ایرانی» با عنوان «باغ جهانی اکبریه (بیرجند)»، ۲۹ شهریورماه در موزه‌ی هنرهای دینی امام‌علی برگزار می‌شود ...

معرفی باغ جهانی اکبریه
در سومین نشستِ «با یونسکو در گذر باغ ایرانی»


سومین نشستِ «با یونسکو در گذر باغ ایرانی» با عنوان «باغ جهانی اکبریه (بیرجند)»، ۲۹ شهریورماه در موزه‌ی هنرهای دینی امام‌علی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سومین نشست با یونسکو در گذر باغ ایرانی و دویست و پنجاهمین گفتمان هنر و معماری به همت انجمن مفاخر معماری ایران تحت‌عنوان باغ جهانی اکبریه (بیرجند) چهارشنبه ۲۹ شهریورماه در موزه هنرهای دینی امام‌علی (ع) برگزار می‌شود.

در این نشست که دبیری آن را انوشه منصوری برعهده دارد، آرش شریفی، علی طاهری، ابوالحسن میرعمادی و یزدان هوشور حضور دارند و به بحث و بررسی پیرامون باغ جهانی اکبریه (بیرجند) خواهند پرداخت.

علاقمندان می‌توانند برای حضور در این نشست، چهارشنبه ۲۹ شهریورماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ به موزه هنرهای دینی امام‌علی(ع) به نشانی خیابان ولی عصر، بالاتر از ظفر، بلوار اسفندیار، پلاک ۳۵ مراجعه کنند.

گفتنی است، دومین نشست با یونسکو در گذر باغ ایرانی به باغ جهانی شاهزاده ماهان (کرمان) و نخستین نشست آن نیز به خاستگاه باغ ایرانی پاسارگاد اختصاص داشت.

عمارت و باغ اکبریه یکی از بناهای تاریخی شهر بیرجند است. این بنا در دوره قاجاریه و توسط شوکت الملک در دو طبقه ساخته شده است. این باغ در انتهای خیابان معلم در روستای اکبریه که از توایع استان خراسان جنوبی است واقع شده است. این باغ با گسترش شهری بیرجند اکنون در داخل شهر، قرار گرفته است. همچنین، این باغ در نشست سی و پنجم یونسکو در سال ۲۰۱۱ میلادی به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. این باغ در ۲۰ خردادماه سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : وزارت راه و شهرسازی
  18:24   یکشنبه 26 شهریور 1396  
 نظرات