اخبار   
 

 دومین جشنواره‌ی فیلم معماری در شیراز

معماری و سینما در سال‌های اخیر در گستره‌ی جهانی به هم پیوسته‌اند و جشنواره‌های فیلم معماری یا جشنواره‌های فیلم شهر و معماری را رقم زده‌اند. به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره‌ی فیلم معماری شیراز، دومین دوره‌ی این جشنواره از ۲۹ آذرماه تا سوم دی‌ماه امسال به مدت ۵ روز در شیراز برگزار می‌شود ...

دومین جشنواره‌ی فیلم معماری در شیراز

معماری و سینما در سال‌های اخیر در گستره‌ی جهانی به هم پیوسته‌اند و جشنواره‌های فیلم معماری یا جشنواره‌های فیلم شهر و معماری را رقم زده‌اند. به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره‌ی فیلم معماری شیراز، دومین دوره‌ی این جشنواره از ۲۹ آذرماه تا سوم دی‌ماه امسال به مدت ۵ روز در شیراز برگزار می‌شود. نخستین دوره جشنواره فیلم معماری اردیبهشت‌ماه گذشته با عنوان "جشنواره فیلم شهر و معماری شیراز" برگزار شد، جشنواره‌ای که هنوز به انتشار فراخوان و تولید نرسیده، مورد استقبال بسیاری از معماران و سینماگران قرار گرفت و کارگاه‌هایی نیز با حضور هنرمندان بین‌المللی شیراز در عرصه مستندسازی برگزار کرد.

محسن کمالی سروستانی دبیر این جشنواره عنوان کرد: این جشنواره توسط مدرسه معماری آنیما و با هدف امکان ایجاد تبادل نظر در عرصه فیلم معماری و نیز دانش‌افزایی در خلال کارگاه‌های پیش‌بینی‌شده صورت می‌گیرد. او همچنین امکانات و ظرفیت‌های شهری و سینمایی شیراز را برای برگزاری جشنواره‌های ملی و بین‌المللی مطلوب ارزیابی کرد و درباره امکان ایجاد شبکه بین‌المللی برای گسترش این جشنواره در سال‌های آتی ابراز امیدواری کرد.

دبیر جشنواره فیلم معماری شیراز عنوان کرد: تاکنون شهرهایی همچون روتردام، بوداپست، سانتیاگو، نیویورک و میلان جشنواره‌های فیلم معماری را برگزار کرده‌اند؛ اما در این میان نشانه‌ای از شهری در خاورمیانه وجود ندارد و شیراز با خاستگاه فرهنگی و هنری‌اش می‌تواند طلایه‌دار این رویداد و نیز پرچم‌دار جشنواره معماری در سطح ملی جهانی باشد.

کمالی سروستانی با اشاره به اینکه تصاویر و فیلم در معماری و شهر‌سازی گویای بسیاری از مسائلی است که متخصصان و فعالان حوزه شهری با آن‌ها سروکار دارند، از ایجاد امکان گفتمان بین جامعه متخصص و مسئولان شهری سخن گفت. وی افزود: فیلم‌های به ‌نمایش درآمده در این جشنواره در ژانر مستند است و معماران برجسته جهان در این فیلم‌ها مباحث شهری و اتفاقاتی را به چالش می‌کشند که در معماری و شهرسازی امروز دغدغه بسیاری از متخصصان است. پخش فیلم مستند، برگزاری کارگاه در حوزه سینما و معماری، برگزاری ایونت‌های شهری و ایراد سخنرانی‌های اختصاصی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این رویداد هنری است.


با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

ـ در پیوند با همین موضوع :
(با کلیک کردن بر روی هر یک از عنوان‌های زیر، صفحه‌ی دربردارنده‌ی آن مطلب، برای شما گشوده خواهد شد.)
آموزش طراحی شهری با ابزار فیلم
شهر، مدرنیته، سینما ـ کاوشی در آثار ابراهیم گلستان
فیلمی کوتاه از پروژه‌ی ایستگاه مترو، اثر کالاتراوا
نمایش فیلم Unfinished Spaces در موزه‌ی هنرهای معاصر تهران
نمایش فیلم مستند استادیوم‌های شاخص
فیلم «فرهنگ معماری» با زیرنویس پارسی
فیلم مستند از چند پروژه‌ی معماری
فیلم Unbelievable Floating Architectural Structures
فروغ خانه می‌خواهد چه‌کار؟

  منبع : خبرگزاری هنرآنلاین
  09:18   سه شنبه 19 آذر 1398  
 نظرات