اخبار   
 

 یک جایزه و دو تقدیر برای معماران ایرانی در جشنواره‌ی معماری WAF 2019

برگزیدگان ایرانیِ جشنواره‌ی معماری WAF 2019 معرفی شدند. در خصوص پروژه‌هایی از ایران که در بخش‌های گوناگون به مرحله‌‌ی فینال این جشنواره‌ی جهانی راه یافته بودند، بنابر اعلام وبگاه جشنواره، پروژه‌هایی از ایران در لیستِ برگزیدگان و شایستگانِ تقدیر این رقابت مشاهده می‌شود ...

یک جایزه و دو تقدیر برای معماران ایرانی در جشنواره‌ی معماری WAF 2019

برگزیدگان ایرانیِ جشنواره‌ی معماری WAF 2019 معرفی شدند. در خصوص پروژه‌هایی از ایران که در بخش‌های گوناگون به مرحله‌‌ی فینال این جشنواره‌ی جهانی راه یافته بودند، بنابر اعلام وبگاه جشنواره، پروژه‌هایی از ایران در لیستِ برگزیدگان و شایستگانِ تقدیر این رقابت مشاهده می‌شود. در این رویداد جهانی ساختمان مسکونی "سدروس" تهران، اثر دفتر معماری "دیگر" (علیرضا تغابنی) در گروه پروژه‌های ساخته شده، برنده فستیوال جهانی معماری WAF 2019 شد.

همچنین ویلای "ترا" لاریجان، اثر شرکت معماران "زاو" (محمدرضا قدوسی) در گروه پروژه‌های ساخته شده شایسته تقدیر در فستیوال جهانی معماری WAF 2019 شد. ساختمان تجاری "چشم تهران" اثر فرشاد مهدی‌زاده نیز در گروه پروژه‌های آینده؛ شایسته تقدیر در فستیوال جهانی معماری WAF 2019 شناخته شد.

لازم به یادآوری است، سال گذشته در این مسابقات، دو پروژه "مرکز اجتماعی صدرا" و خانه "Guyim Vault" اثر دفتر معماری "دیگر" (علیرضا تغابنی) از برندگان فستیوال جهانی معماری WAF 2018 و دو پروژه مسجد ولیعصر تهران اثر شرکت مهندسان مشاور حرکت سیال (رضا دانشمیر و کاترین اسپریدونف) و مدرسه ابتدایی نورمبین سمنان اثر دفتر معماری تجربه بنیادین معماری (انسیه خمسه، آرش نصیری)؛ شایسته تقدیر فستیوال جهانی معماری WAF 2018 بودند.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
نگاهی به پروژه‌ی سدروس، برنده‌ی جشنواره‌ی جهانی معماری WAF 2019

ساختمان مسکونی "سدروس" در منطقه سعادت‌آباد در خیابان مروارید واقع شده است. لابی مرتفع همراه با طراحی مدرن و نمای بی‌نظیر و ایجاد حیاط سبز در طبقات بالای ساختمان از خصوصیات ویژه این پروژه است. امکانات ورزشی، تفریحی و رفاهی بی‌نظیر، لابی مجلل و وسیع، بام سبز و متریال مدرن ترکیبی زیبا را در ساختمان ایجاد کرده است. برج "سدروس" آرامش و آسایش در یک ساختمان مدرن را به تصویر می کشد.

این ساختمان دارای ۱۴ طبقه (۳ طبقه زیرهمکف، همکف و ۱۰ طبقه روی همکف) مشتمل بر ۱۸ واحد مسکونی است. ساختمان مسکونی "سدروس" در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع با عرض ۲۰ متر و طول ۵۰ متر واقع شده است. این ساختمان تلاش می‌کند مسأله تراس‌ها را به عنوان مرز درون و بیرون به شکلی بارور برای حل مسأله نماهای شهری استفاده کند. نوع طراحی ساختمان "سدروس" چه از لحاظ لایه لایه بودن در پلان و چه در قرارگیری نوع تراس‌هایش و همچنین نوع متریال‌ها سعی کرده تا مسأله نمای جانبی را حل کند. نوع پوشش نما از آجر است که براساس قرارگیری روی هرکدام از نوارهای حجمی، آرایش متفاوتی ساخته و با خط‌هایی فاصله‌ها و بافت‌های مختلف ایجاد می‌کند که با اندک دقتی قابل تشخیص است.

با کلیک بر روی هر تصویر، همان تصویر در اندازه‌ای بزرگ‌تر یا مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی هر تصویر، همان تصویر در اندازه‌ای بزرگ‌تر یا مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری هنرآنلاین
  09:27   دوشنبه 18 آذر 1398  
 نظرات